ING ostrzega o oszustach
Bank ING wydał komunikat skierowany do klientów, w którym informuje o fakcie, iż oszuści przeprowadzają pewną akcję, mającą na celu wydobycie wrażliwych danych. Oszuści kontaktują się z klientami banku za pomocą e-maili, SMSów i telefonu.
Oszuści kontaktują się z potencjalną ofiarą i informują – oczywiście fałszywie – że są pracownikami banku. Tłumaczą, że w związku z mającą miejsce awarią systemu teleinformatycznego banku, a precyzyjniej systemu transakcyjnego „Moje ING”, należy zabezpieczyć dostęp do konta. W przypadku oszustwa poprzez e-mail, bądź SMS, oszuści opisują sytuację w podobny sposób jak podczas rozmowy telefonicznej z tą różnicą, że do wiadomości dołączony jest link, przekierowujący prawdopodobnie na spreparowaną stronę logowania. Podanie danych w formularzu na stworzonej przez cyberprzestępców stronie skutkuje najpewniej przekazaniem im wrażliwych danych do logowania, co w dalszej perspektywie oznaczać może – między innymi – utratę zgromadzonych na rachunku środków.
Jak się chronić przed oszustwem?
Bank w swoim komunikacie wskazuje, iż przy korzystaniu z bankowości elektronicznej należy mieć na względzie kilka kwestii.
Warto pamiętać, że żaden bank nigdy nie wysyła wiadomości z prośbą o podanie wrażliwych danych. Nie wolno również nikomu podawać swoich danych do logowania, tym bardziej obcym osobom. W przypadku otrzymania wiadomości z linkiem, która wydaje się być wysłana przez bank, należy zwrócić szczególną uwagę na załączony adres internetowy. Spreparowane strony najczęściej „chowają się” pod adresem, który nieznacznie różni się od oryginału. ING również zaznacza, że nigdy nie prosi klientów o zmianę lub podanie danych logowania.
Napisz komentarz
Komentarze