Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama

Oklejenie auta folią PPF, czy ceramika? Kilka rad od profesjonalistów z branży auto detailingu.

Właściciele samochodów obecnie coraz częściej poszukują skutecznych metod ochrony swojego pojazdu przed czynnikami zewnętrznymi. W odpowiedzi na te potrzeby branża auto detailingu oferuje dwa popularne rozwiązania: folię ochronną PPF oraz powłoki ceramiczne. Każda z tych metod ma swoje unikalne zalety i zastosowania, które mogą wpłynąć na wygląd i trwałość naszych samochodów.
  • 31.03.2025 11:06
Oklejenie auta folią PPF, czy ceramika? Kilka rad od profesjonalistów z branży auto detailingu.

W niniejszym wywiadzie zgłębimy temat, rozmawiając z właścicielem i ekspertem auto detailingu Bling Factory - Mateuszem Rozwadowskim. Zastanowimy się, kiedy warto zainwestować w oklejenie auta folią PPF, a kiedy lepszym wyborem będzie powłoka ceramiczna.

Redakcja: Proszę powiedzieć kilka słów o tym, czym jest i jakie usługi można wykonać w Bling Factory?

Bling Factory: Jesteśmy studiem auto detailingu mieszczącym się w Olsztynie. Specjalizujemy się w kompleksowej pielęgnacji i ochronie pojazdów. Działamy na rynku od 2010 roku i oferujemy szeroki zakres usług mających na celu utrzymanie samochodów w doskonałym stanie. Szczególnie polecamy skorzystać z aplikacji powłok ceramicznych, folii PPF. Oferujemy również zabiegi korekty lakieru, czy kompleksowe auto SPA.

Redakcja: Wspomniał Pan o aplikacji folii PPF i powłok ceramicznych, czy są jakieś różnice między tymi typami powłok ochronnych pod względem ochrony pojazdu?

Bling Factory: Tak, istnieją istotne różnice między folią PPF a powłoką ceramiczną pod względem ochrony pojazdu, a ich wybór zależy od oczekiwań i stylu użytkowania samochodu. Po pierwsze, folia PPF zapewnia fizyczną barierę ochronną, skutecznie pochłaniając energię uderzeń. Dzięki temu doskonale chroni lakier przed odpryskami kamieni, zarysowaniami czy innymi uszkodzeniami mechanicznymi. Co więcej, jej elastomerowe właściwości pozwalają na autoregenerację drobnych rys pod wpływem ciepła. Powłoka ceramiczna natomiast nie oferuje takiej ochrony mechanicznej – nie jest w stanie zabezpieczyć przed kamieniami czy głębszymi rysami.

Powłoka ceramiczna sprawia, że powierzchnia lakieru staje się niezwykle gładka i hydrofobowa, co ułatwia mycie i ogranicza osadzanie się brudu. Woda perli się i szybko spływa, minimalizując zanieczyszczenia. Folia PPF również może mieć właściwości hydrofobowe, ale zależy to od jej konkretnego rodzaju i producenta. Ceramika wiąże się chemicznie z lakierem, tworząc cienką, ale bardzo trwałą warstwę ochronną, która może utrzymywać się nawet kilka lat, poprawiając blask i estetykę pojazdu. Folia PPF jest grubsza i może wytrzymać nawet 10 lat, jednak może minimalnie zmieniać wygląd lakieru, np. matowa folia nadaje satynowy efekt. Dodatkowo oba te rozwiązania skutecznie chronią lakier przed działaniem promieniowania UV, zapobiegając jego utlenianiu i blaknięciu.

Redakcja: Kiedy lepiej zdecydować się na folię PPF, a kiedy na powłokę ceramiczną? Czy są konkretne sytuacje, w których jeden wybór jest lepszy od drugiego?

Bling Factory: Decyzja o wyborze pomiędzy folią PPF a powłoką ceramiczną zależy przede wszystkim od indywidualnych potrzeb i stylu użytkowania pojazdu. Folia ochronna PPF jest szczególnie zalecana dla osób, które często podróżują po autostradach, drogach wiejskich lub w warunkach, gdzie istnieje większe ryzyko mechanicznych uszkodzeń, takich jak odpryski od kamieni, zarysowania czy ślady po aktach wandalizmu. Z kolei powłoka ceramiczna jest doskonałym wyborem, gdy priorytetem jest estetyka i łatwość w pielęgnacji pojazdu. Jej właściwości hydrofobowe sprawiają, że lakier jest odporny na wodę, błoto i inne zanieczyszczenia, co zdecydowanie ułatwia regularne mycie i utrzymanie auta w czystości. Powłoka ceramiczna doskonale wydobywa głębię koloru i nadaje pojazdowi niesamowity blask. W sytuacjach codziennego użytku, gdzie ryzyko mechanicznych uszkodzeń jest niższe, powłoka ceramiczna może być korzystniejszym wyborem.

Redakcja: Czy można połączyć te oba rozwiązania?

Bling Factory: Tak, dla maksymalnej ochrony można najpierw nałożyć folię PPF, a następnie zabezpieczyć ją powłoką ceramiczną. Dzięki temu pojazd zyskuje zarówno ochronę mechaniczną, jak i właściwości hydrofobowe, co ułatwia jego pielęgnację.

Redakcja: Jaka jest różnica w zakresie konserwacji i pielęgnacji pomiędzy autem oklejonym folią PPF a samochodem pokrytym powłoką ceramiczną?

Bling Factory: Pod względem konserwacji i pielęgnacji, zarówno folia PPF, jak i powłoka ceramiczna mają swoje unikalne wymagania i korzyści, które wpływają na sposób dbania o pojazd. W przypadku samochodu oklejonego folią PPF należy pamiętać, że choć folia ta jest wytrzymała na uszkodzenia mechaniczne, to nadal wymaga delikatnego mycia i pielęgnacji. Mycie bezdotykowe oraz stosowanie miękkich gąbek czy rękawic do mycia to najlepsze metody, aby uniknąć powstawania rys. Tak samo jeśli chodzi o silne detergenty, zaleca się ich unikanie. Pielęgnacja auta pokrytego powłoką ceramiczną jest zazwyczaj łatwiejsza z uwagi na wcześniej wspomniane właściwości hydrofobowe. Wszelkie zanieczyszczenia trudniej przylegają do powierzchni, a przez co mycie pojazdu jest szybsze i prostsze. Unikać należy jednak korzystania ze środków polerujących, które mogą zetrzeć wierzchnią warstwę powłoki. Obydwa rozwiązania wymagają sumiennej pielęgnacji, ale dzięki ich właściwościom ochronnym, codzienna konserwacja staje się prostsza i mniej czasochłonna w porównaniu do niechronionego lakieru.

Redakcja: Dziękujemy za poświęcenie nam czasu na tę interesującą rozmowę.

Bling Factory: Również dziękuję za rozmowę i serdecznie zachęcamy do skorzystania z naszych usług w Bling Factory. Nasz zespół z przyjemnością pomoże wybrać najlepsze rozwiązanie dostosowane do potrzeb klienta i jego auta.

Artykuł sponsorowany


Reklama
KOMENTARZE
Autor komentarza: GalTreść komentarza: Dosłownie kilka dni temu miała miejsce kolejna w ciągu wielu lat rozmowa o wykonaniu lewoskrętu w tym miejscu. Gmina odpowiedziała że nie mają danych o wypadkach w tym miejscu :)Data dodania komentarza: 5.04.2025, 21:12Źródło komentarza: Wypadek na trasie Elbląg-Malbork [FOTO]Autor komentarza: Mirek12Treść komentarza: Brawo Policja szacunek im teraz oddajcie,co co Policję obrażaliData dodania komentarza: 5.04.2025, 21:08Źródło komentarza: Toyota odzyskanaAutor komentarza: Referendum2013Treść komentarza: Nosarzewski stał się tubą propagandową Platformy Obywatelskiej?Data dodania komentarza: 5.04.2025, 16:09Źródło komentarza: Zakład pracy wkrótce otworzy się na Modrzewinie Południe!Autor komentarza: JaTreść komentarza: OdnalezionaData dodania komentarza: 5.04.2025, 09:01Źródło komentarza: Toyota odzyskanaAutor komentarza: HeniekTreść komentarza: Kilka łuków drogi i już szumne hasło "zakręty śmierci". Na terenach podgórskich w całej Europie jest wiele dróg z ciaśniejszymi łukami i jakoś sobie ludzie radzą. Wystarczy nie latać 120 km/h.Data dodania komentarza: 4.04.2025, 21:59Źródło komentarza: Wypadek na trasie Elbląg-Malbork [FOTO]Autor komentarza: Obywatel XTreść komentarza: Ciekawe kiedy włodarze, pomyślą o tym że są odpowiedzialni za stan drug I na nich spoczywa odpowiedzialność za bezpieczeństwo na drogach, ta trasa śmierci powinna być zmodernizowana ile jeszcze ludzi musi ucierpieć na zakrętach śmierci pod ElblagiemData dodania komentarza: 4.04.2025, 18:54Źródło komentarza: Wypadek na trasie Elbląg-Malbork [FOTO]
Reklama