Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama

Olimpia warta miliony złotych

Sport potrzebuje sponsorów. W piłce nożnej jest o nich trochę łatwiej jednak w obecnych czasach każdy się musi o nich starać. Olimpia Elbląg przedstawiła interesujące dane, dotyczące ekwiwalentu reklamowego wszystkich wspierających ją firm. Co ciekawe, jego wartość wzrosła, porównując poprzednie sezony.
Reklama dotacje unijne dla firm MŚP
Olimpia warta miliony złotych

Autor: Łukasz Krasowski

Olimpia Elbląg występuje w drugiej lidze, czyli na trzecim poziomie rozgrywkowym w kraju. Jest on pokazywany przez ogólnopolską telewizję TVP Sport, a także przez platformę WP Pilot (płatna). Ta współpraca z ogólnopolskim nadawcą, będzie ciekawsza od nowej kampanii 2024/25. 

Reklama

– Od 1 lipca będzie obowiązywać nowa umowa z TVP. Każdy klub otrzyma wtedy nowe środki. Dlatego czekaliśmy z podpisaniem umowy z nowym sponsorem rozgrywek, aby wartość ligi wzrosła – mówił Paweł Guminiak, prezes klubu i jednocześnie prezes stowarzyszenia Druga Liga Piłkarska. – Wartość ligi oceniana jest w granicach 70-80 milionów zł – przedstawia.

Klub ma wsparcie sponsorów, natomiast w zamian zapewnia im przestrzeń do promocji, tzw. ekspozycję. Mowa tu o bandach reklamowych na stadionie, na ekranach ledowych, widoczności nazw sponsorów i ich logotypów w transmisjach telewizyjnych, w tekstach i galeriach na portalach internetowych, w klubowej telewizji itp. Olimpia jest w miarę popularnym klubem w regionie i chętnie pokazywanym w TVP Sport, co zwiększa zasięg promocji partnerów.

Tę ekspozycję można także przeliczyć na pieniądze. W 2022 roku ekwiwalent reklamowy, który oferuje klub, a za który trzeba byłoby zapłacić w innej sytuacji, wynosił 9 758 131 zł.  Szczegóły w grafice:

Można dostrzec, że ekwiwalent reklamowy np. dla miasta Elbląg to ponad 900 tysięcy zł. Najdroższy ekwiwalent dotyczył promocji w telewizji, a później w intrenecie, social mediach, prasie i radiu.

A oto wykres za 2023 rok

Olimpia zyskała prawie 3 miliony złotych. Klubowa obecność w mediach była warta już ponad 12 milionów. Od razu widać większą rolę telewizji. Wydaje się więc, że kolejna umowa ligi z TVP będzie szansą na jeszcze ciekawsze kontrakty sponsorskie.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Kix 25.02.2024 20:09
Lepiej gruby prezes Olimpii,niż taki jak ty.

Reklama
ce 22.02.2024 08:06
gruby sie oblowi kasa z reklam stadion gruz arena

Reklama
Reklama