Olimpia Elbląg występuje w drugiej lidze, czyli na trzecim poziomie rozgrywkowym w kraju. Jest on pokazywany przez ogólnopolską telewizję TVP Sport, a także przez platformę WP Pilot (płatna). Ta współpraca z ogólnopolskim nadawcą, będzie ciekawsza od nowej kampanii 2024/25.
– Od 1 lipca będzie obowiązywać nowa umowa z TVP. Każdy klub otrzyma wtedy nowe środki. Dlatego czekaliśmy z podpisaniem umowy z nowym sponsorem rozgrywek, aby wartość ligi wzrosła – mówił Paweł Guminiak, prezes klubu i jednocześnie prezes stowarzyszenia Druga Liga Piłkarska. – Wartość ligi oceniana jest w granicach 70-80 milionów zł – przedstawia.
Klub ma wsparcie sponsorów, natomiast w zamian zapewnia im przestrzeń do promocji, tzw. ekspozycję. Mowa tu o bandach reklamowych na stadionie, na ekranach ledowych, widoczności nazw sponsorów i ich logotypów w transmisjach telewizyjnych, w tekstach i galeriach na portalach internetowych, w klubowej telewizji itp. Olimpia jest w miarę popularnym klubem w regionie i chętnie pokazywanym w TVP Sport, co zwiększa zasięg promocji partnerów.
Tę ekspozycję można także przeliczyć na pieniądze. W 2022 roku ekwiwalent reklamowy, który oferuje klub, a za który trzeba byłoby zapłacić w innej sytuacji, wynosił 9 758 131 zł. Szczegóły w grafice:
Można dostrzec, że ekwiwalent reklamowy np. dla miasta Elbląg to ponad 900 tysięcy zł. Najdroższy ekwiwalent dotyczył promocji w telewizji, a później w intrenecie, social mediach, prasie i radiu.
A oto wykres za 2023 rok
Olimpia zyskała prawie 3 miliony złotych. Klubowa obecność w mediach była warta już ponad 12 milionów. Od razu widać większą rolę telewizji. Wydaje się więc, że kolejna umowa ligi z TVP będzie szansą na jeszcze ciekawsze kontrakty sponsorskie.
Napisz komentarz
Komentarze