1. Trwają przygotowania do rozpoczęcia przekopu Mierzei Wiślanej
2. Na Mierzei Wiślanej stoi już płot
3. Do końca lutego 2019 na Mierzei ma się zacząć wycinka drzew
Jak poinformowała rzeczniczka Urzędu Morskiego w Gdyni Magdalena Kierzkowska w sprawie ofert na wykonanie rozpoznania saperskiego w miejscu budowy drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską decyzją Dyrektora Urzędu Morskiego w Gdyni spośród ofert ważnych i nie odrzuconych wybrano jako najkorzystniejszą ofertę firmy NEMO.
Z kolei nadleśnictwo Elbląg podało, iż w miejscu planowanej budowy przekopu Mierzei Wiślanej powstał płot odgradzający miejsce pracy geologów. Leśnicy zaapelowali, aby ze względu na poruszające się w tym obszarze specjalistyczne maszyny i prowadzone prace ziemne zachować szczególną ostrożność.
Po uzyskaniu decyzji środowiskowej dla przekopu Mierzei Wiślanej inwestor, czyli Urząd Morski w Gdyni rozpoczął starania o uzyskanie kolejnych pozwoleń: wodno - prawnego oraz na realizację inwestycji. Obecnie projektanci uzupełniają projekt budowlany i wykonawczy o zalecenia z decyzji środowiskowej.
Równoległe prowadzone są prace nad ogłoszeniem przetargu, który, pomimo iż ogłoszony wcześniej, otwarty zostanie dopiero po uzyskaniu wszelkich niezbędnych do realizacji inwestycji dokumentów.
Projekt ma być ogłoszony w 3 przetargach: pierwszy na wykonanie samego przekopu przez Mierzeję wraz z wyspą na Zalewie Wiślanym. Drugi, w pierwszej połowie 2019 roku, na prace na rzece Elbląg - obudowa brzegów oraz roboty czerpalne. Trzeci, na roboty pogłębiarskie na Zalewie Wiślanym.
Rzeczniczka poinformowała, że w związku z tym, iż w drugiej połowie 2019 roku Urząd Morski w Gdyni chciałby wprowadzić wykonawcę na budowę, jeszcze w tym sezonie pozalęgowym, tj. do końca lutego 2019 roku, inwestor przewiduje rozpoczęcie wycinki drzew - przede wszystkim pod plac budowy i miejsce składowania drewna.
Jak zapowiada resort gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej, pierwsze jednostki przez kanał żeglugowy przez Mierzeję Wiślaną będą mogły przepłynąć w 2022 r. Inwestycja ma kosztować ok. 880 mln zł. Będzie finansowana w całości z budżetu państwa.
Napisz komentarz
Komentarze