Celem akcji było dokonanie przeglądu czystości i porządku w mieście i przypomnienie właścicielom, zarządcom oraz jednostkom usługowym i produkcyjnym o obowiązkach w zakresie utrzymania porządku i czystości w obrębie ich nieruchomości.
Patrole Straży Miejskiej dokonywały kontroli terenów pod względem: czystości, wyposażenia budynków mieszkalnych i użytkowych w pojemniki na odpady komunalne, ujawnianiu terenów zaniedbanych.
W wyniku przeprowadzonych działań ujawniono 86 miejsc wymagających natychmiastowego uprzątnięcia, a będących w administrowaniu:
- Osób prywatnych,
- Zarządu Budynków Komunalnych,
- Departamentu Zarządu Dróg,
- Departamentu Gospodarki Nieruchomościami i Geodezji,
- Departamentu Gospodarki Miasta,
- Zarządu Zieleni Miejskiej,
- Innych instytucji.
We wszystkich tych przypadkach właściciele bądź zarządcy zostali zobowiązani do usunięcia nieczystości w terminie 14 dniowym.
Po tym czasie zostanie przeprowadzona rekontrola przez strażników miejskich i w skrajnych przypadkach zostaną wyciągnięte sankcje karno-administracyjne.
Obowiązek właścicieli wynika z przepisów:
-Ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach z 13 września 1996 roku,
-Uchwały RM Nr VII/78/2015 Rady Miejskiej w Elblągu z dnia 28 maja 2015 r. w sprawie Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Miasto Elbląg.
Źródło: Straż Miejska w Elblągu
Napisz komentarz
Komentarze