Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu

System CMS dla sklepu internetowego – jaki wybrać, aby skutecznie rozwijać i promować biznes?

Odpowiednio dobrany system zarządzania treścią na stronie sklepu internetowego to podstawa skutecznego rozwoju biznesu. Im lepiej dostosujesz oprogramowanie na stronie do swoich potrzeb, tym łatwiej będziesz zarządzać produktami, blogiem oraz obsługiwanymi zamówieniami. Zobacz, jaki system CMS wybrać dla swojego biznesu.
  • 07.10.2024 06:23
  • Autor: Grupa tipmedia
System CMS dla sklepu internetowego – jaki wybrać, aby skutecznie rozwijać i promować biznes?

Systemy CMS do zarządzania treścią to oprogramowanie, które jest stworzone na zasadzie panelu administracyjnego z intuicyjnym interfejsem dla użytkownika. Warto na początek wiedzieć, co to CMS, aby na późniejszych etapach rozwoju biznesu e-commerce mieć świadomość tego, jak oprogramowanie na stronie przekłada się na sukces firmy.

Dlaczego intuicyjny i stabilny system CMS dla sklepu online to podstawa?

Jeśli wybierzesz funkcjonalny system CMS dla swojego biznesu e-commerce, zyskasz przede wszystkim możliwość skalowania swoich działań, a także rozszerzania oferty firmy o kolejne produkty i usługi – bez potrzeby zmiany systemu strony na nowy.

Wybierając stabilny system CMS, odczujesz także łatwiejsze pozycjonowanie produktu i całej oferty w obrębie jednej witryny. Pozostałe powody, dla których warto wybierać dobry system CMS na stronę to:

  • szybsze ładowanie się strony,
  • łatwiejsza modernizacja istniejących treści i dodawanie nowych,
  • dostęp do funkcjonalnych wtyczek rozszerzających funkcjonalność sklepu.

Im lepszy system wybierzesz (nawet jeśli będzie płatny), tym większe masz szanse na zoptymalizowanie kosztów prowadzenia biznesu, a także otwierasz nowe furtki do rozwoju przedsiębiorstwa.

Jakie są popularne systemy CMS dla e-commerce? Poznaj TOP 3

Najpopularniejsze systemy CMS dla sklepów internetowych to PrestaShop, WooCommerce na WordPressa, a także Magento. Pierwszy system jest darmowy i obecnie jednym 
z najpopularniejszych na rynku. Niestety jest dość skomplikowany w obsłudze i miewa problemy ze stabilnością.

Alternatywa to WooCommerce dla WordPresa, gdzie można zintegrować wiele funkcjonalności strony w obrębie jednego systemu. Atuty tego rozwiązania to przede wszystkim skalowalność, nieograniczone możliwości personalizacji oraz intuicyjny interfejs użytkownika.

Magento to najbardziej rozbudowany system CMS typu open source. Ma wiele możliwości 
i jest polecany przez specjalistów SEO do skutecznego pozycjonowania stron internetowych.

Niezależnie od tego, na jakim systemie CMS budujesz sklep internetowy, musisz też wiedzieć: Co powinna zawierać strona internetowa?

Co warto przeanalizować przed instalacją konkretnego systemu CMS na stronie?

Zanim zainstalujesz konkretny system CMS na stronie swojego sklepu internetowego, upewnij się, że wybrane oprogramowanie sprosta Twoim oczekiwaniom. Przed instalacją zwróć uwagę na:

  • przejrzystość interfejsu,
  • liczbę dodatków i wtyczek dostępnych bez opłat,
  • sposób publikowania i edycji treści,
  • poziom funkcjonalności systemu.

Jeśli chcesz rozwijać i pozycjonować biznes e-commerce, staraj się wybierać systemy CMS, które są dobrze zoptymalizowane – to podstawa do rozwoju!

Artykuł sponsorowany