Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu

Podstawy prowadzenia firmy w Wielkiej Brytanii — wszystko, co musisz wiedzieć

Czy wiesz, że od stycznia 2024 roku kwota regularnego świadczenia ZUS (z uwzględnieniem dobrowolnej składki chorobowej) wyniesie aż 1754,74 zł? Alternatywą dla prowadzenia firmy w Polsce jest przeniesienie działalności do Wielkiej Brytanii. Sprawdź, co musisz wiedzieć, zanim podejmiesz taką decyzję.
  • 22.08.2024 10:39
  • Autor: Grupa tipmedia
Podstawy prowadzenia firmy w Wielkiej Brytanii — wszystko, co musisz wiedzieć

Rosnące obciążenia podatkowe, mało przyjazna przedsiębiorcom biurokracja i coraz więcej obowiązków urzędowych sprawiają, że coraz więcej właścicieli firm decyduje się na biznesową emigrację. Jednym z jej najpopularniejszych kierunków jest Wielka Brytania. Jeśli Ty także rozważasz rejestrację firmy na wyspach, sprawdź, co musisz wiedzieć przed podjęciem decyzji.

Dlaczego warto zarejestrować firmę w Wielkiej Brytanii

Oto najważniejsze zalety prowadzenia firmy na wyspach:

  • wysoka kwota wolna od podatku. W roku podatkowym 2023/2024 wynosi ona aż 12 750 funtów;
  • przyjazna biurokracja;
  • niski kapitał zakładowy w przypadku spółek LTD (polskich odpowiedników spółek z o.o.). Obecnie wynosi on jedynie 1 funt;
  • przejrzyste prawo podatkowe;
  • szerokie możliwości optymalizacji podatkowej;
  • możliwość zarządzania firmą z Polski lub z innego miejsca na świecie.

     

Zanim podejmiesz decyzję — 4 rzeczy, które musisz wiedzieć

Zanim zdecydujesz się na zarejestrowanie spółki w Wielkiej Brytanii:

  1. wybierz formę prawną. To właśnie ona w dużej mierze będzie wpływała na możliwości optymalizacji podatkowej, zyski i ilość obowiązków względem urzędów. Najprostszą będzie zdecydowanie Sole Trader (self-employment), czyli samozatrudnienie. Alternatywą może być spółka Limited Company – rodzaj spółki z ograniczoną odpowiedzialnością, spółka partnerska (Partnership) lub hybrydowa forma, łącząca elementy Partnership i Limited Company — LLP (Limited Liability Partnership). Jak nietrudno zgadnąć, każda z form prawnych ma swoje wady i zalety. Jeśli nie znasz ich specyfiki, przed podjęciem decyzji zasięgnij porady doświadczonego, zaznajomionego z brytyjskim prawem eksperta;

  2. ustal niezbędne dane: nazwę firmy, adres siedziby (musi znajdować się on na terenie Wielkiej Brytanii). W przypadku spółek niezbędne będzie także wskazanie wspólników, co najmniej jednego dyrektora, stworzenie statutu i aktu założycielskiego (Memorandum of Association);

  3. zarejestruj firmę w Companies House. Na tym etapie pomoc profesjonalistów także okaże się nieoceniona. Zwłaszcza jeśli nie jesteś zaznajomiony z mechanizmami działania brytyjskich instytucji;

  4. znajdź kompetentnego księgowego. Jeśli chcesz uniknąć nieświadomie popełnianych błędów, nie pozostawiaj rozliczeń księgowych we własnych rękach. Zadbaj o wsparcie kompetentnego księgowego, który pomoże odpowiednio zorganizować rachunkowość i zadba o systematyczne rozliczenia podatkowe.

Źródło: https://biuropodatkowe.co.uk/

Artykuł sponsorowany