Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama

Zabezpieczenia na kostkach masła. Tak Kaufland odstrasza złodziei

Co się stanie, kiedy ceny produktów spożywczych niebezpiecznie poszybują? Zainteresowanie nimi wzrośnie wśród złodziei. A na ich celowniku może znaleźć się np. masło.
Zabezpieczenia na kostkach masła. Tak Kaufland odstrasza złodziei

Autor: screen Twitter / Paweł Jachowski

Dlatego jedna z największych sieci handlowych znalazła sposób na to, żeby ograniczyć kradzieże tego właśnie produktu.

Dziś trudno jest kupić pełnowartościowe masło o standardowej wadze 200 gramów, płacąc za nie mniej niż 7-9 zł. Według danych Głównego Urzędu Statystycznego ta cena w czerwcu była wyższa o 30 proc. niż w analogicznym okresie roku poprzedniego.

Internet obiegły właśnie zdjęcia masła, które w sklepach Kaufland zostało uznane za szczególnie podatne na kradzieże. Na opakowaniach masła pojawiły się etykiety antykradzieżowe, co bardzo zainteresowało klientów.

– To są tzw. etykiety przeciwkradzieżowe. Sklepy mogą je aplikować na produkty, które uważają za najbardziej narażone na kradzież. Zależy to od specyfiki miejsca – w sklepie przy szkole giną głównie napoje energetyczne i czekolada, inaczej jest w sklepie osiedlowym. Widać, że sklepy mają problem. Jednym z wyjść jest zabezpieczanie na poziomie sklepu, a drugim zabezpieczanie źródłowe, czyli zabezpieczanie produktu już na etapie produkcji. Wtedy etykiety nie widać, jest ona zintegrowana z produktem – wyjaśniła portalowi Wiadomości Handlowe Ewa Pytkowska, szefowa polskiego oddziału Checkpoint Systems, firmy, specjalizującej się w zapobieganiu stratom w handlu detalicznym.

Potwierdziła to również Maja Szewczyk z Działu Komunikacji Korporacyjnej sklepów Kaufland.

– W sieci Kaufland korzystamy z zabezpieczeń, które mają zapobiec kradzieży danych grup produktowych. Część artykułów wyznaczonych do zabezpieczenia jest ustalana centralnie. Ponadto – w zależności od potrzeb – w wybranym sklepie systemem antykradzieżowym mogą zostać objęte produkty wskazane przez menedżera marketu. W przypadku próby kradzieży, gdy klient przekracza bramkę, zabezpieczenie uruchamia sygnał alarmujący pracowników marketu – wyjaśnia.

Według statystyk Komendy Głównej Policji – tylko w 2021 roku dokonano w Polsce 24 995 przestępstw kradzieży w sklepach. Rok wcześniej było ich o niemal 5 tysięcy mniej. Przedstawiciele branży handlowej i rozmówcy portalu podkreślają jednak, że z powodu wysokiej inflacji w tym roku mogą paść kolejne rekordy.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Reklama
Reklama