W wymienianych inwestycjach na próżno jednak szukać portu w Elblągu. Zwróciliśmy się z zapytaniem do Ministerstwa Gospodarki Morskiej, czy jest to przeoczenie?
"Port w Elblągu jest portem komunalnym i w związku z tym nie podlega pod MGMiŻŚ. Jednak nie zapominamy o tym terminalu i pracujemy nad ustawą o Morskim Funduszu Rozwoju, który będzie posiadł kapitał do finansowania rozwoju mniejszych portów morskich znajdujących się w nadzorze samorządowym."
- poinformował nas Michał Kania, Dyrektor biura prasowego w MGMiŻŚ.
"Przekop Mierzei Wiślanej pozwoli przede wszystkim wykorzystać obecne możliwości portu w Elblągu, którego potencjał jest teraz mocno ograniczony. Rozwój portu będzie następnym krokiem i mamy nadzieję, że MFR będzie temu służył."
dodaje Michał Kania.
Senator Jerzy Wcisła apelował na temat modernizacji portu elbląskiego. Statki przepływające przez Mierzeję (po wykonaniu przekopu) nie będą mogły wpływać do Elbląga i zostać rozładowane, gdyż port nie jest do tego przystosowany.
Z kolei zdaniem posła PiS Jerzego Wilka skoro port należy do miasta, to "piłka leży po stronie" Prezydenta Elbląga Witolda Wróblewskiego.
"Prezydent Elbląga powinien pokazać, że zależy mu na tej inwestycji i chociaż część środków zapisać w budżecie na rozbudowę portu. Ministerstwo posiada środki, ale trzeba o nie aplikować i podjąć współpracę z Ministerstwem, takiej inicjatywy ze strony Prezydenta Elbląga niestety nie widać"
- mówił w rozmowie z nami Jerzy Wilk, poseł Prawa i Sprawiedliwości.
Łukasz Nosarzewski
Napisz komentarz
Komentarze