Budowa kanału żeglugowego przez Mierzeję Wiślaną powoli dobiega końca. Realizacja inwestycji przebiega zgodnie z harmonogramem.. Jak poinformował podczas konferencji prasowej Marek Gróbarczyk, sekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury, 17 września kanał żeglugowy zostanie oficjalnie otwarty.
"Puls Biznesu" stawia konkretne pytanie w swojej publikacji: kto będzie pływał nowym szlakiem? Do tej pory pojawiały się głosy, że kanał będą użytkować przede wszystkim armatorzy organizujący turystyczne rejsy pasażerskie.
Okazuje się, że transportem przez Mierzeję Wiślaną jest zainteresowana nie tylko gałąź turystyczna, w "Pulsie Biznesu" czytamy o chęci świadczenia usług w segmencie cargo.
„Zgłaszają się jednak także podmioty zainteresowane świadczeniem usług w segmencie cargo. To np. polska agencja transportu Okmarit, dotychczas działająca w portach Trójmiasta i Pomorza Zachodniego. Ma też biuro w Elblągu, skąd zamierza rozwijać działalność. Do tego nie wystarczy jednak przekopanie Mierzei Wiślanej - potrzebna jest także rozbudowa infrastruktury w elbląskim porcie i okolicy” - pisze "Puls Biznesu".
Zainteresowani czekają na dokończenie inwestycji:
„Oczekujemy oddania do eksploatacji zmodernizowanego kanału od przekopu do Elbląga. Planujemy uruchomić nowe połączenia w obrębie Morza Bałtyckiego. Widzimy szanse na obrót towarami masowymi. Od lat jesteśmy w kontakcie z zarządem elbląskiego portu. Zwracaliśmy uwagę na słabe wyposażenie terminala w sprzęt załadowczy i wyładowczy. Mamy nadzieję, że zostanie doposażony” - powiedział gazecie Sławomir Dębowski, menedżer biura Okmaritu w Elblągu.
Napisz komentarz
Komentarze