Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama

SMS o problemie z przesyłką? Nie daj się nabrać! Oszuści polują na twoje pieniądze

Najgorętszy okres zakupowy w roku nabiera już rozpędu. Właśnie teraz zamawiamy prezenty na zbliżające się Mikołajki i Boże Narodzenie. Wybieramy choinki, ozdoby świąteczne czy wymarzone kreacje. Dla cyberprzestępców wzmożone, wirtualne zakupy to doskonała okazja, aby uśpić naszą czujność.
SMS o problemie z przesyłką? Nie daj się nabrać! Oszuści polują na twoje pieniądze

Autor: iStock

Trojany bankowe wykradają dane

To nic innego niż nakładki na aplikacje bankowości mobilnej, których zadaniem w momencie logowania jest przechwycenie danych dostępowych do strony zarządzania kontem. Złośliwe oprogramowania posiadają również możliwość odczytywania wiadomości SMS z urządzenia, dzięki czemu są w stanie poradzić sobie z dwuskładnikowym logowaniem wymagającym podania jednorazowego kodu przesyłanego na numer telefonu. Aby stać się posiadaczem zainfekowanej aplikacji wystarczy chwila nieuwagi. Ponieważ wielu z nas czeka obecnie na odbiór paczki, sztuczki oszustów są wyjątkowo skuteczne.

Masowe ataki

Jak informuje portal „Niebezpiecznik”, właśnie ruszyła nowa kampania cyberzłodziei. Na telefony Polaków hakerzy masowo przesyłają wiadomości sugerujące, że jeśli nie klikną w załączony link, zostaną pozbawieni możliwości odebrania wyczekanej przesyłki. W pośpiechu i obawie o los paczki  niektórzy z nas mogą bez zastanowienia poddać się fałszywym wskazówkom i bezwiednie zainfekować swoje urządzenie, w konsekwencji tracąc oszczędności z rachunku bankowego. Samo otwarcie linku nie powinno wyrządzić większych szkód, jednak w dalszym etapie oszuści wymagają od nas pobrania złośliwego programu. Autor publikacji pokazuje przykładowe wiadomości od oszustów, które nadesłali portalowi czytelnicy.



Jak ustrzec się przed atakiem?

Przede wszystkim należy zrezygnować z klikania w linki z nieznanych źródeł, instalowania za ich pośrednictwem plików i podawania w tego typu witrynach poufnych informacji. W przypadku wątpliwości warto zadzwonić na infolinię przewoźnika i dopytać, czy z paczką rzeczywiście jest jakiś problem. „Niebezpiecznik” uczula, aby skontaktować się z bankiem z urządzenia innego niż zainfekowane, jeżeli już kliknęliśmy niebezpieczny link. Konieczna będzie też zmiana hasła logowania do internetowej platformy bankowej.

 


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Reklama
Reklama