Przypomnijmy, że każdemu konsumentowi dokonującemu zakupu przez internet od przedsiębiorcy przysługuje tzw. zwrot konsumencki. Jest na to czas w ciągu 14 dni od otrzymania towaru, kiedy to nabywca może się po prostu rozmyślić i towar zwrócić do sklepu bez potrzeby tłumaczenia się dlaczego rezygnuje z zakupu. Zasadą jednak jest, że koszt zwrotu, a więc przesyłki z powrotem do sklepu ponosi konsument.
Zgodnie z regułą, że praw konsumenta nie można ograniczać, za to można je dowolnie rozszerzać, Poczta Polska oferuje swoim klientom darmową przesyłkę zwrotną. Promocja dotyczy konsumentów korzystających z programu Allegro Smart, którzy skorzystali z opcji „Odbiór w punkcie”. Zakupy zamówione w ramach Allegro Smart można odebrać w kilku różnych punktach – przede wszystkim w placówkach pocztowych, ale także w sklepach Żabka, na stacjach Orlen oraz w kioskach i salonikach Ruchu.
Aby skorzystać z darmowej przesyłki zwrotnej należy zapakować zwracany towar, wydrukować etykietę zwrotną i udać się z tak przygotowaną przesyłką do najbliższej placówki Poczty Polskiej. Należy również wypełnić formularz, który znajduje się w zakładce „Kupione” na koncie internetowym klienta. Pamiętać należy przy tym, że nie we wszystkich przypadkach zakupionych rzeczy zwrot konsumencki będzie możliwy. Wyjątki dotyczą np. produktów spożywczych i produktów spersonalizowanych.
Napisz komentarz
Komentarze