Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama https://www.cmentarz.elblag.pl/

Zmiany na S7!

Postępowanie przetargowe obejmuje budowę czterech Regionalnych Projektów Wdrożeniowych, stanowiących elementy Krajowego Systemu Zarządzania Ruchem na sieci TEN-T. Elementy zarządzania ruchem zostaną wdrożone na wybranych drogach krajowych sześciu województw (pomorskiego, warmińsko-mazurskiego, łódzkiego, dolnośląskiego, opolskiego i śląskiego) i zostaną zintegrowane z systemem centralnym KSZR, tj. Centralnym Projektem Wdrożeniowym.
Zmiany na S7!

Autor: fot. GDDKiA

 

Przetarg na Regionalne Projekty Wdrożeniowe prowadzi katowicki oddział GDDKiA, a termin otwarcia ofert to 4 kwietnia 2019 r. Otwarcie ofert w przetargu na wykonanie Centralnego Projektu Wdrożeniowego jest planowane na 20 lutego 2019 r.

Zgodnie z założeniami kompleksowy Krajowy System Zarządzania Ruchem, a więc zarówno CPW (Centralny Projekt Wdrożeniowy) jak i RPW (Regionalne Projekty Wdrożeniowe) będzie funkcjonował w 2021 r.

Zamówienie na Regionalne Projekty Wdrożeniowe zostało podzielone na cztery części:

Część 1 – drogi S6 i S7 (oddziały GDDKiA w Gdańsku i w Olsztynie),
Część 2 – drogi A1 i A2 (oddział GDDKiA w Łodzi),
Część 3 – drogi A1, A4, S1 (oddział GDDKiA w Katowicach),
Część 4 – drogi A4 i A8 (oddziały GDDKiA we Wrocławiu i w Opolu).
 
Zadaniem wykonawców poszczególnych części RPW będzie zaprojektowanie, wdrożenie i uruchomienie infrastruktury przydrożnej ITS na ww. drogach, wraz z wykonaniem testów i podłączeniem do regionalnych Centrów Zarządzania Ruchem w Dworku (k. Gdańska), Strykowie (k. Łodzi), Kończycach (k. Zabrza) i Widawy (k. Wrocławia).
 
KSZR pozwoli na bieżący monitoring ruchu na objętych nim trasach. System da możliwość zarządzania ruchem poprzez dynamiczne zmiany ograniczeń prędkości, zmykanie wjazdów na zablokowane, np. w wyniku wypadku, odcinki dróg szybkiego ruchu, czy też kontrolę dopływu potoków ruchu do autostrad i tras ekspresowych.

Będzie to możliwe np. przez sterowanie sygnalizacją świetlną na drogach dojazdowych. KSZR przełoży się na wyższy poziom bezpieczeństwa i komfort podróży, także dzięki możliwości podejmowania działań prewencyjnych. Pozwoli na jeszcze sprawniejszą i szybszą realizację działań ratowniczych dzięki lepszemu i pełniejszemu przepływowi informacji między służbami ratowniczymi i nadzorem nad ruchem.

Red.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Szymon 09.02.2019 20:36
Bardzo dobrze w końcu coś dla bezpieczeństwa.

Reklamadotacje rpo
Reklama