Na mierzeję przypływają już statki z kamieniem hydrotechnicznym ze Skandynawii. Jest to możliwe, ponieważ wykonano pogłębianie akwenu wodnego na obszarze basenu morskiego Portu Osłonowego na Zatoce Gdańskiej. Transport materiałów przez morze pozwala odciążyć lokalne drogi, co zmniejsza uciążliwość inwestycji dla okolicznych mieszkańców.
Najbliższe tygodnie na budowie to m. in. profilowanie skarp na obu falochronach, kontynuacja prac narzutowych i roboty żelbetowe na falochronach. Nadal odbywać się będzie produkcja, dostawa oraz wbudowywanie betonowych elementów X-block plus. W śluzie wykonane zostanie 60% chudego betonu pod płyty denne i prowadzone będą roboty związane ze zbrojeniem i betonowaniem. W Kanale Żeglugowym kontynuowane będzie pogrążanie ścianek szczelnych oraz wykonywania mikropali, a także betonowanie. Roboty obejmą także oba mosty.
Intensywne prace trwają w Kanale Żeglugowym. W śluzie zakończono wykonywanie ścianki szczelnej, mikropali, a także wykopów pod pale CFA. Wszystkie tego typu pale są już gotowe.
Ze względu na panujące warunki atmosferyczne prace od strony Zalewu Wiślanego zostały wstrzymane, a sprzęt do budowy sztucznej wyspy został odstawiony i zabezpieczony w Kątach Rybackich i Tolkmicku. Urząd Morski w Gdyni zapewnia nas jednak, że przestój nie wpływa na realizację przyjętego harmonogramu, co więcej jak twierdzi Urząd został przewidziany.
Łukasz Nosarzewski
Napisz komentarz
Komentarze