Po naszej publikacji o zamrożonych pracach na przekopie Mierzei Wiślanej od strony Zalewu Wiślanego, na naszą redakcyjną skrzynkę wpłynęły od Was zapytania o lodołamacza, czy Urząd Morski w Gdyni go posiada i jeśli tak, to czemu nie jest wykorzystywany, z tymi pytaniami zwróciliśmy się do Urzędu Morskiego:
-"Urząd Morski w Gdyni posiada statek wielozadaniowy, ZODIAK II, którego jedną z funkcji jest lodołamanie. W związku z tym, że inwestycja „Budowa drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoką Gdańska" nadal jest w trakcie realizacji, nie ma w tym momencie możliwości (tor wodny o odpowiedniej głębokości będzie budowany w III etapie inwestycji), ani potrzeby (w zakresie prowadzenia budowy) jego wykorzystania na wodach Zalewu Wiślanego"
- poinformowała nas Magdalena Kierzkowska, Rzecznik Prasowy Urzędu Morskiego w Gdyni.
Pierwszy etap budowy Kanału Żeglugowego przez Mierzeję Wiślaną rozpoczął się w październiku 2019 roku. Budowa jest na półmetku i przebiega zgodnie z harmonogramem. Ma zakończyć się w połowie 2022 roku. Generalnym wykonawcą jest polsko -belgijskie konsorcjum NDI/Besix, które wykonywało także głębokowodne nabrzeże DCT 2 w Porcie Północnym w Gdańsku. Inwestorem jest Urząd Morski w Gdyni, a nadzór pełni firma SWECO.
Łukasz Nosarzewski
Napisz komentarz
Komentarze