Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama

Przekop Mierzei Wiślanej - co z lodołamaczem?

W zeszłym tygodniu informowaliśmy Was, że Ze względu na panujące warunki atmosferyczne prace od strony Zalewu Wiślanego zostały wstrzymane, a sprzęt do budowy sztucznej wyspy został odstawiony i zabezpieczony w Kątach Rybackich i Tolkmicku. Urząd Morski w Gdyni zapewnia nas jednak, że przestój nie wpływa na realizację przyjętego harmonogramu, co więcej jak twierdzi Urząd został przewidziany.
Przekop Mierzei Wiślanej - co z lodołamaczem?

Autor: Ilustracja do tekstu

 

Po naszej publikacji o zamrożonych pracach na przekopie Mierzei Wiślanej od strony Zalewu Wiślanego, na naszą redakcyjną skrzynkę wpłynęły od Was zapytania o lodołamacza, czy Urząd Morski w Gdyni go posiada i jeśli tak, to czemu nie jest wykorzystywany, z tymi pytaniami zwróciliśmy się do Urzędu Morskiego:

-"Urząd Morski w Gdyni posiada statek wielozadaniowy, ZODIAK II, którego jedną z funkcji jest lodołamanie. W związku z tym, że inwestycja „Budowa drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoką Gdańska"  nadal jest w trakcie realizacji, nie ma w tym momencie możliwości (tor wodny o odpowiedniej głębokości będzie budowany w III etapie inwestycji), ani potrzeby (w zakresie prowadzenia budowy) jego wykorzystania na wodach Zalewu Wiślanego"

- poinformowała nas  Magdalena Kierzkowska, Rzecznik Prasowy Urzędu Morskiego w Gdyni.

Pierwszy etap budowy Kanału Żeglugowego przez Mierzeję Wiślaną rozpoczął się w październiku 2019 roku. Budowa jest na półmetku i przebiega zgodnie z harmonogramem. Ma zakończyć się w połowie 2022 roku. Generalnym wykonawcą jest polsko -belgijskie konsorcjum NDI/Besix, które wykonywało także głębokowodne nabrzeże DCT 2 w Porcie Północnym w Gdańsku. Inwestorem jest Urząd Morski w Gdyni, a nadzór pełni firma SWECO.

Łukasz Nosarzewski


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Reklamadotacje rpo
Reklama