Nasz Czytelnik poinformował nas o pozostawionym sprzęcie w Kątach Rybackich i Tolkmicku, który był wykorzystywany do inwestycji przekopu Mierzei Wiślanej o pozostawiony sprzęt oraz wstrzymane prace spytaliśmy Urząd Morski w Gdyni:
-"Prace przy inwestycji „Budowa drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską" trwają. Warunki pogodowe i wynikające z nich wstrzymanie prac od strony Zalewu nie wpływają na realizację przyjętego harmonogramu. Sprzęt wykorzystywany przez wykonawcę do budowy sztucznej wyspy został odstawiony i zabezpieczony w Kątach Rybackich i Tolkmicku – są to działania i okoliczności, które zostały uwzględnione na etapie planowania prac. Realizowane natomiast są prace od strony Zatoki Gdańskiej (obrzuty kamieniem hydrotechnicznym), przy śluzie oraz wykończeniowe w obiektach kubaturowych (Kapitanat Nowy Świat)."
- poinformowała nas Magdalena Kierzkowska, Rzecznik Prasowy Urzędu Morskiego w Gdyni.
Pierwszy etap budowy Kanału Żeglugowego przez Mierzeję Wiślaną rozpoczął się w październiku 2019 roku. Budowa jest na półmetku i przebiega zgodnie z harmonogramem. Ma zakończyć się w połowie 2022 roku. Generalnym wykonawcą jest polsko -belgijskie konsorcjum NDI/Besix, które wykonywało także głębokowodne nabrzeże DCT 2 w Porcie Północnym w Gdańsku. Inwestorem jest Urząd Morski w Gdyni, a nadzór pełni firma SWECO.
Łukasz Nosarzewski
Napisz komentarz
Komentarze