Wprowadzone korekty w rozkładach jazdy dotyczą linii autobusowych nr 11, 12, 13, 14, 15, 21, 22, 23, 24 oraz 100. Zmiany te mają przede wszystkim ułatwić dojazdy i powroty z pracy (także w godzinach wczesno porannych oraz późno wieczornych) oraz usprawnić połączenia przesiadkowe. Oprócz zmian w godzinach odjazdów dla poszczególnych kursów, dodane zostały m.in. kursy na linii nocnej.
(Szczegółowe zestawienie korekt w załączniku/ na stronie www.zkm.elblag.com.pl; nowe rozkłady jazdy będą dostępne na stronie ZKM).
Przypominamy również o przywróceniu od 18 stycznia funkcjonowania linii tramwajowej nr 5, która na części swojej trasy może być alternatywnym połączeniem dla pozostałych linii tramwajowych.
Ponadto, od 1 lutego 2021r. na wniosek pasażerów i radnych, trasa linii nr 17 zostanie wydłużona o odcinek od pętli Ogólna do pętli Odrodzenia. W związku z wydłużeniem trasy, rozkład jazdy linii również ulegnie modyfikacji.
Oprócz powyższych zmian, przewidywane i przygotowywane są korekty w rozkładach jazdy linii tramwajowych. Wejdą one w życie również od dnia 1 lutego 2021 – szczegółowe informacje znajdą się w osobnym komunikacie.
ZKM nadal monitorować będzie wprowadzone rozwiązania i analizować będzie wpływające uwagi.
Za przesiadkę nie płacisz
Przypominamy jednocześnie, że pasażerowie nie ponoszą dodatkowych kosztów w związku z przesiadkami. Korzystając z Elbląskiej Karty Miejskiej bilety przesiadkowe są w cenie 1 grosza. Natomiast bilety jednorazowe zarówno te kupione u prowadzących pojazdy, jak i bilety papierowe są honorowane przez 60 minut od momentu skasowania, bądź kupna u prowadzącego pojazdy – niezależnie od ilości przesiadek i środków transportu.
Zachęcamy również do korzystania z biletów okresowych, które są zdecydowanie najbardziej korzystnym rozwiązaniem dla częstych i regularnych podróży (miesięczne,30 – dniowe, 10-dniowe, imienne i na okaziciela) – szczegółowe informacje na temat cennika dostępne są na stronie: http://www.zkm.elblag.com.pl/info/cennik.html
Wszystkie nowe rozkłady jazdy są dostępne na stronie ZKM i w formie papierowych wydruków w Centrum Obsługi Klienta, przy ul. Czerwonego Krzyża 2 (tel.: 55 239 37 92). W Centrum oraz w siedzibie ZKM w Elblągu, przy ul. Browarnej 90 (tel.: 55 235 55 00 lub 55 230 79 00) dostępne są także schematy nowych linii komunikacyjnych.
Skorzystaj z nowoczesnych rozwiązań
Nowy rozkład jazdy oraz wyszukiwarka połączeń dostępne są również dla użytkowników telefonów i urządzeń mobilnych za pośrednictwem Google Maps oraz aplikacji myBus online, która umożliwia też sprawdzenie rzeczywistej pozycji pojazdu na mapie.
Źródło: UM Elbląg
Napisz komentarz
Komentarze