Przypomnijmy, Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Olsztynie 5 grudnia podpisał decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach dla inwestycji. Jak uznał, proponowany do realizacji wariant Nowy Świat jest najkorzystniejszy z przyrodniczego punktu widzenia, a ulokowanie kanału żeglugowego w tym miejscu ogranicza ingerencję w środowisko i pozwala na uniknięcie znaczących negatywnych oddziaływań.
Jak zapowiadał resort gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej pierwsze jednostki przez kanał żeglugowy przez Mierzeję Wiślaną będą mogły przepłynąć w 2022 r. Inwestycja ma kosztować ok. 880 mln zł; będzie finansowana w całości z budżetu państwa.
Wczoraj, 17 stycznia wpłynęło odwołanie złożone przez Towarzystwo Ochrony Przyrody od decyzji Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska.
Zgodnie z obowiązującymi przepisami odwołanie zostało przekazane Generalnemu Dyrektorowi Ochrony Środowiska.
Napisz komentarz
Komentarze