W poniedziałek sale obsługi klientów pracowały do godz. 18.00.
- Obsługa była realizowana przy zachowaniu zasady odpowiedniego odstępu między oczekującymi klientami, czyli co najmniej 1,5 metra między osobami. Klienci byli wpuszczani pojedynczo, w zależności od dostępności stanowiska, na którym możliwe było załatwienie danej sprawy. Przypominaliśmy o tym, że przy stanowisku może znajdować się tylko jedna osoba, oczywiście z wyjątkiem osób towarzyszących osobom z niepełnosprawnością czy rodzica z dzieckiem
–mówi Anna Ilukiewicz, regionalny rzecznik prasowy ZUS województwa warmińsko-mazurskiego.
Jak podkreślają pracownicy ZUS na uwagę zasługuje fakt, że odwiedzający nasze placówki nie tylko stosowali się do wytycznych w zakresie bezpieczeństwa, w tym również posiadania środków ochrony osłaniające nos i usta, ale wykazywali dużą wyrozumiałość do zaistniałej sytuacji .
Wszystkie placówki ZUS w województwie warmińsko-mazurskim obsłużyły 1924 osoby. Najwięcej osób przyszło zapytać o sprawy związane ze świadczeniami emerytalno-rentowymi, a następnie świadczeniami zasiłkowymi. Sporo klientów dopytywało o realizację wniosków dotyczących wsparcia w ramach tarczy antykryzowej. Były też osoby, które zakładały profil PUE czy potwierdzały ePUAP.
- Ze względu na bezpieczeństwo naszych klientów i pracowników prosimy, aby odwiedzać placówki ZUS tylko wtedy, kiedy jest to niezbędne. We wszystkich placówkach ZUS nadal są skrzynki, do których można samodzielnie składać dokumenty, wnioski lub pisma, bez kontaktu z pracownikiem ZUS. Zachęcamy naszych klientów do składania dokumentów przez internet, za pośrednictwem Platformy Usług Elektronicznych (PUE) ZUS. To wygodne narzędzie do elektronicznego kontaktu z ZUS, w tym szczególnie do przekazywania wniosków w ramach tarczy antykryzysowej
- dodaje rzeczniczka.
Red.
Napisz komentarz
Komentarze