-"Organizacje, które teraz protestują przeciwko budowie przekopu przez Mierzeję Wiślaną nie zabierały głosu w sprawie Warszawy i tego co się stało z Czajką i nie wypowiedziały się na temat tego, co się dzieje na Morzu Bałtyckim w związku ze załamaniem zasobów. Jesteśmy, więc przekonani, że to oddziaływanie czysto polityczne"
- mówił dziś na antenie TVP INFO Marek Gróbarczyk, Minister Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej.
Przypomnijmy, że 18 października zgodnie z umową Inwestor, Urząd Morski w Gdyni, przekazał Wykonawcy - konsorcjum firm N.V. Besix SA, NDI S.A. i NDI Sp.z o.o. teren, na którym prowadzone będą prace w ramach pierwszego etapu budowy drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską.
Inwestycja znajduje się w granicach dwóch województw – pomorskiego i warmińsko-mazurskiego. W granicach województwa pomorskiego w gminie Sztutowo zlokalizowana jest część przedsięwzięcia obejmująca budowę kanału żeglugowego przez Mierzeję Wiślaną, budowę toru wodnego w północnej części Zalewu Wiślanego (granica województw przecina środek Zalewu Wiślanego) oraz budowę sztucznej wyspy (również w granicach Gminy Krynica Morska). W granicach województwa warmińsko-mazurskiego, w gminie Tolkmicko, zlokalizowana jest południowa część toru wodnego na Zalewie Wiślanym oraz w granicach gminy Elbląg i miasta Elbląga – tor wodny na rzece Elbląg z przyległymi terenami lądowymi.
Ogłoszenie przetargu dot. części II zaplanowane jest do końca br. Postępowanie będzie dotyczyło prac na rzece Elbląg, polegających na obudowie brzegów oraz robotach czerpalnych, a także budowie mostu obrotowego w miejscowości Nowakowo. Ostatnie postępowanie na roboty pogłębiarskie (cz. III) na Zalewie Wiślanym, wstępnie planowane jest do ogłoszenia za 1,5 – 2 lata.
Łukasz Nosarzewski
Napisz komentarz
Komentarze