Przedmiotem zamówienia jest zakup jednego nowego wagonu tramwajowego jednoczłonowego, jednokierunkowego, o długości 14-15,5 m, częściowo niskopodłogowego, z napędem silnikami prądu przemiennego i sterowaniem mikroprocesorowym, z dwoma wózkami obrotowymi, z kabiną motorniczego w przedniej części oraz stanowiskiem sterowniczym do manewrowania z tyłu wagonu.
Termin składania ofert minął 23 listopada. Jak można było się spodziewać, wystartował jedynie Modertrans, który zaoferował kwotę w wysokości 3,345 mln zł brutto. To więcej, niż oczekiwał zamawiający, który określił kwotę zamówienia na 2,760 mln zł. Ostatecznie 28 grudnia zamawiający zdecydował o zwiększeniu budżetu i wyborze oferty złożonej przez Modertrans. Po zakończeniu wszelkich formalności zostanie podpisana umowa. Nowy tramwaj ma zostać dostarczony do końca stycznia 2020 r.
Elbląg zamawiał już podobne tramwaje. W czerwcu 2017 r. miasto podpisało z Modertransem umowę na dostawy trzech nowych tramwajów. Producent zaoferował tramwaje z serii Moderus Beta MF 09 AC o długości 14,3 metra, z niską podłogą w środkowej części stanowiącą 40% powierzchni wewnętrznej wagonu. Pojazd będzie wyposażony w bardziej klasyczne rozwiązania wózkowe. Wartość umowy to ok. 7 mln zł brutto, natomiast jednego tramwaju to 2,275 mln zł brutto. Jak wyjaśniało miasto – zakup nietypowych w skali Polski tramwajów jest podyktowany spadającą liczbą mieszkańców oraz pasażerów, a także ograniczonymi możliwościami finansowymi.
Napisz komentarz
Komentarze