S7 do Warszawy
Jesienią zeszłego roku oddaliśmy do ruchu o ruchu dwa odcinki drogi ekspresowej S7 na od Koszwał pod Gdańskiem do Elbląga. To razem 40-kilometrowa trasa, która pozwoliła znacznie skrócić czas przejazdu między Gdańskiem a Elblągiem z ponad godziny do 30 minut, poprawiła komfort i bezpieczeństwo ruchu. Tym samym kierowcy mają już ponad 203 km drogi ekspresowej S7 pomiędzy Gdańskiem i Warszawą.
S6 – kierunek Zachód
Już niedługo, jeszcze w tym roku zacznie się budowa kolejnych odcinków drogi ekspresowej. Tym razem S6 w kierunku zachodu województwa. Obecnie trwają prace projektowe i oczekiwanie na wydanie zgód na realizację inwestycji drogowych (ZRID). Trasę o długości ok. 42 km podzielono na trzy odcinki realizacyjne: Bożepole Wielkie Luzino, Luzino – Szemud oraz Szemud – Gdynia. Pierwsze pojazdy powinny pojechać tymi odcinkami w II poł. 2021 r.
Nie tylko drogi szybkiego ruchu
Drogi krajowe to nie tylko drogi ekspresowe i autostrada. Dbamy także o modernizację istniejącej sieci dróg krajowych. Wyremontowano w tym roku nawierzchnię odcinka DK55 Tragamin – Martąg (Nowy Dwór Gdański – Malbork) o długości 2,4 km wraz z utwardzonym poboczem, zatoką autobusową i chodnikami. We wrześniu br. rozpoczęły się prace budowlane na innym odcinku DK55 – w śródmieściu Kwidzyna o długości 1,2 km, gdzie zostanie oprócz nawierzchni wyremontowane zostaną chodniki oraz zmodernizowana zatoka autobusowa.
Prace mostowe
W Chlebówce na DK55 (Nowy Dwór Gdański – Malbork) przebudowano most na przepust. Kontynuowane są prace przy podobnej przebudowie w Kowalewicach na DK21 (Miastko – Słupsk). Dzięki nim obiekty będą m.in. szersze i zabezpieczone nowymi barierami. Na zachodzie województwa w Sporyszu na DK25 (Biały Bór – Człuchów) prowadzony jest remont mostu, który zyska nie tylko nową nawierzchnię, ale także nowe wyposażenie obiektu. Wszystkie prace mostowe zakończą się jeszcze tej jesieni.
Bezpieczeństwo
Wiosną tego roku zakończyły się prace przy chodnikach w miejscowościach Gościszewo i Kalmuzy na DK55, gdzie wybudowano chodniki o łącznej długości 1,1 km. Bezpieczeństwu ruchu drogowego będą służyły sygnalizacje świetlne. W realizacji w formule „projektuj i buduj” są cztery takie systemy: na DK6 w Gościcinie (Wejherowo – Lębork), na DK 7 w Lniskach (Gdańsk – Żukowo), w Ustce na DK21 na skrzyżowaniu przy moście przez Słupię oraz zostanie zmodernizowana w Łęgowie na DK91. Jesienią br. spodziewamy się realizacji tych sygnalizacji na drogach.
Z myślą o przyszłości
Przygotowywane są dokumentacje projektowe dla przebudowy odcinków DK21 między Ustką a Słupskiem (trudne zadanie ze względu na zurbanizowany teren i natężenia ruchu) oraz w Kruszynie (Miastko – Słupsk).
Ponadto sporządzane są projekty dla przeszło 90 km odcinków DK22. Zostanie przebudowana nawierzchnia. Na niektórych odcinkach, zgodnie z wynikami analiz, przekrój będzie miał pasy ruchu w układzie 2+1, co umożliwi bezpieczne i komfortowe wyprzedzanie wolniej jadących pojazdów.
Projekty opracowywane są także dla odcinków dróg krajowych 25 Biały Bór – Sporysz oraz Człuchów - Zamarte. W ramach tych zadań przewidziano zaprojektowanie obejść (mini obwodnic) trzech miejscowości: Brzezia, Ględowa i Jęczników Wielkich. We wszystkich powyższych zadaniach przewidziano powstanie wzdłuż dróg ciągów pieszo-rowerowych.
Źródło : GDDKiA Gdańsk
Napisz komentarz
Komentarze