Krajowa Izba Odwoławcza potwierdziła, że wybór oferty NDI i Besix - polsko-belgijskiego konsorcjum był zgodny z prawem. NDI wraz z Besix będą wykonawcami inwestycji „Budowa drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską część I” na rzecz Urzędu Morskiego w Gdyni.
"Wybór NDI i Besix zgodny z prawem. Możemy podpisywać umowę na budowę kanału żeglugowego przez Mierzeję Wiślaną i rozpoczynać prace"
- poinformował poseł Jerzy Wilk.
To kolejna dobra informacja dla przekopu, przypomnijmy, że na początku września Minister Gospodarki Morskiej zapewnił, że inwestycja przekopu Mierzei Wiślanej zostanie zrealizowana i to nawet przy scenariuszu, w którym samorząd Elbląga nie poradzi sobie z modernizacją portu:
-" Jeśli samorząd nie podoła modernizacji elbląskiego portu, jeszcze raz zapewniam, że znajdziemy formułę, która umożliwi rządowi zainwestowanie w rozwój Elbląga."
- informował we wrześniu na Twitterze Marek Gróbarczyk, Minister Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej .
Kanał żeglugowy przez Mierzeję Wiślaną ma być gotowy w 2022 r.
"Dzięki temu rozwiązaniu elbląski terminal będzie mógł swobodnie przyjmować mniejsze ładunki towarowe, odciążając od nich porty trójmiejskie, przyjmujące jednostki dalekomorskie. Rozwój portu w Elblągu będzie sprzyjał powstawaniu nowych miejsc pracy, poprawi walory turystyczne miejscowości położonych nad Zalewem Wiślanym oraz wpłynie na rozwój gospodarczy całego regionu północno-wschodniej Polski. Kanał przez Mierzeję także znacząco poprawi atrakcyjność turystyczną miejscowości położonych nad Zalewem Wiślanym"
- przekonuje Ministerstwo Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej .
W tym tygodniu w miejscu planowanego przekopu pojawiły się między innymi spychacze, koparki oraz wywrotki. Jak się dowiadujemy trwają tam prace przygotowawcze związane z usuwaniem i przemieszczaniem roślinności w obrębie siedliska na Zalewie Wiślanym.
Łukasz Nosarzewski
Napisz komentarz
Komentarze