W 2024 roku Straż Miejska w Elblągu podjęła 208 interwencji związanych z nieużytkowanymi pojazdami na terenie Elbląga.
Straż Miejska przypomina, że ustawowym obowiązkiem każdego właściciela pojazdu zarejestrowanego na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej jest zawiadomić w terminie nieprzekraczającym 30 dni starostę o zbyciu pojazdu oraz zmianie stanu faktycznego wymagającej zmiany danych zamieszczonych w dowodzie rejestracyjnym.
Pojazdy nieużytkowane, to często pojazdy, których dane w dowodzie rejestracyjnym nie zmieniają się od lat.
"Nie tylko ich stan jest zaniedbany - zaniedbana jest również ich sytuacja prawna"
- wskazuje Straż Miejska.
Straż Miejska w Elblągu po przeprowadzeniu czynności odholuje pojazd na podstawie art. 50a ustawy Prawo o ruchu drogowym bez tablic rejestracyjnych lub którego stan wskazuje, że nie jest użytkowany znajdujący się na drodze publicznej, w strefie zamieszkania lub w strefie ruchu.
Napisz komentarz
Komentarze