Przypomnijmy, że I etap budowy ul. Wschodniej prowadzący od ul. Łęczyckiej do leśniczówki Dębica zakończył się w październiku ubiegłego roku. Na niespełna kilometrowym odcinku drogi wykonana została m.in jezdnia wraz chodnikami, ścieżka rowerowa zatoki z autobusami oraz rondo. Inwestycję zrealizowała firma COLAS POLSKA. Koszt budowy I etapu ul. Wschodniej pochłonął około 14 mln zł. Drugi etap budowy został przesunięty ze względu na brak dofinansowania i protesty mieszkańców, ze względu na jej przebieg w pobliżu Bażantarni.
Na spotkaniu przedstawionych zostało kilka wariantów przebiegu drogi, która docelowo miałaby połączyć ul. Wschodnią z ul. Sybiraków.
Prezentujemy dziś takie warianty, dla których punktem wyjścia jest zrealizowany już fragment ul. Wschodniej . W przestrzeni publicznej od lat krąży sformułowanie „obwodnica”. Chciałabym podkreślić, że nie będzie to droga o parametrach obwodnicy. Planujemy tam drogę taką jak ul. Chrobrego
– powiedziała Katarzyna Wiśniewska, wiceprezydent Elbląga
Wariant I (szacunkowy koszt ok. 32 mln zł)
Zakłada odbicie w połowie ul. Wschodniej przez tereny miejskie, które są niezagospodarowane, zarośnięte, są tam znaczne różnice terenowe, cieki wodne. Jest to trasa, która nie ingeruje w teren powyżej Góry Chrobrego.
Wariant II (szacunkowy koszt ok. 15 mln zł)
Jest to kontynuacja zrealizowanej ul. Wschodniej. Wariant ten przebiega przez tereny prywatne i jest zbliżony do Góry Chrobrego, ale oddalony od granicy Parku Krajobrazowego Wysoczyny Elbląskiej, I to jest połowa przebiegu poprzedniego wariantu.
Wariant III (szacunkowy koszt ok. 12 mln zł)
Poprowadzony jest po dawnej drodze, która tam przebiegała czyli wykorzystuje naturalne ukształtowanie terenu natomiast jest w najbliższej odległości od granicy Parku Krajobrazowego Wysoczyzny Elbląskiej, po terenach miejskich i jest i jest nieco dłuższa od wariantu II.
Koszt każdego z trzech wariantów to szacunkowa kwota obliczona na podstawie 1 km, a nie wyliczona na podstawie projektu budowlanego.
- wyjaśniała Katarzyna Wiśniewska.
Inne propozycje…
Poza przedstawionymi wariantami ze strony miasta pojawiły się również inne, alternatywne rozwiązania, m.in. Artura Pytlińskiego, z ugrupowania Nowy Elbląg.
Proponowany przez nas wariant wychodzi z ul. Łęczyckiej, przechodzący pod osiedlem przy Młynie, przechodzący obok Gęsiej Góry potem przebiegający podobnie jak wariant I. Wariant I ma swoje plusy bowiem jest stosunkowo odległy od Bażantarni i jest najkrótsza ze wszystkich propozycji Jako stowarzyszenie będziemy najbardziej oponować przeciw wariantom II i III bowiem one najbardziej ingerują w przyrodę.
– tłumaczył Artur Pytliński.
Wariant jednego z mieszkańców zaproponowała także radna Karolina Śluz.
Wariant przebiega przez ul. Działkową i w dużej mierze korzystających z wytyczonych już szlaków, co jest wariantem ekologicznym i ekonomicznym. Jeżeli na jednej szali mamy Bażantarnię, a na drugiej działki to myślę, że jest to propozycja warta rozważenia
– dodała radna Śluz.
Jak zaznaczyła Katarzyna Wiśniewska, wiceprezydent Elbląga wybrane pomysły zostaną skierowane do analizy merytorycznej, technicznej oraz finansowej i prawdopodobnie nie będą ostatnimi konsultacjami w tej sprawie z mieszkańcami.
ZOBACZ MATERIAŁ VIDEO:
AG
Napisz komentarz
Komentarze