Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama https://www.cmentarz.elblag.pl/

Którędy będzie przebiegać II etap budowy ul. Wschodniej? Zdania elblążan podzielone

W Ratuszu Staromiejskim odbyły się konsultacje społeczne dotyczące drugiego etapu budowy ul. Wschodniej. To inwestycja nie tylko ważna z punktu widzenia układu komunikacyjnego miasta, który docelowo odciążyć ma ul. Bema, ale również konieczna szczególnie w kontekście, powstających w okolicy Łęczyckiej nowych osiedli.
Którędy będzie przebiegać II etap budowy ul. Wschodniej? Zdania elblążan podzielone

Przypomnijmy, że I etap budowy ul. Wschodniej prowadzący od ul. Łęczyckiej do leśniczówki Dębica zakończył się w październiku ubiegłego roku. Na niespełna kilometrowym odcinku drogi wykonana została m.in jezdnia wraz chodnikami, ścieżka rowerowa zatoki z autobusami oraz rondo.  Inwestycję zrealizowała firma COLAS POLSKA.  Koszt budowy I etapu ul. Wschodniej pochłonął około 14 mln zł. Drugi etap budowy został przesunięty ze względu na brak dofinansowania i protesty mieszkańców, ze względu na jej przebieg w pobliżu Bażantarni. 

Na spotkaniu przedstawionych zostało kilka wariantów przebiegu drogi, która docelowo miałaby połączyć ul. Wschodnią z ul. Sybiraków. 

Prezentujemy dziś takie warianty, dla których punktem wyjścia jest zrealizowany już fragment ul. Wschodniej . W przestrzeni publicznej od lat krąży sformułowanie „obwodnica”. Chciałabym podkreślić, że nie będzie to droga o parametrach obwodnicy. Planujemy tam drogę taką jak ul. Chrobrego 

– powiedziała  Katarzyna Wiśniewska, wiceprezydent Elbląga 

Wariant I (szacunkowy koszt ok. 32 mln zł)

Zakłada odbicie w połowie ul. Wschodniej przez tereny miejskie, które są niezagospodarowane, zarośnięte, są tam znaczne różnice terenowe, cieki wodne. Jest to trasa, która nie ingeruje w teren powyżej Góry Chrobrego.

Wariant II (szacunkowy koszt ok. 15 mln zł)

Jest to kontynuacja zrealizowanej ul. Wschodniej. Wariant ten przebiega przez tereny prywatne i jest zbliżony do Góry Chrobrego, ale oddalony od granicy Parku Krajobrazowego Wysoczyny Elbląskiej, I to jest połowa przebiegu poprzedniego wariantu.

Wariant III (szacunkowy koszt ok. 12 mln zł)

Poprowadzony jest po dawnej drodze, która tam przebiegała czyli wykorzystuje naturalne ukształtowanie terenu natomiast jest w najbliższej odległości od granicy Parku Krajobrazowego Wysoczyzny Elbląskiej, po terenach miejskich i jest i jest nieco dłuższa od wariantu II.

Koszt każdego z trzech wariantów to szacunkowa kwota obliczona na podstawie 1 km, a nie wyliczona na podstawie projektu budowlanego.

- wyjaśniała Katarzyna Wiśniewska.

Inne propozycje…

Poza przedstawionymi wariantami ze strony miasta pojawiły się również inne, alternatywne rozwiązania, m.in. Artura Pytlińskiego, z ugrupowania Nowy Elbląg.

Proponowany przez nas wariant wychodzi z ul. Łęczyckiej, przechodzący pod osiedlem przy Młynie, przechodzący obok Gęsiej Góry potem przebiegający podobnie jak wariant I. Wariant I ma swoje plusy bowiem jest stosunkowo odległy od Bażantarni i jest najkrótsza ze wszystkich propozycji Jako stowarzyszenie będziemy najbardziej oponować przeciw wariantom II i III bowiem one najbardziej ingerują w przyrodę. 

– tłumaczył Artur Pytliński.

Wariant jednego z mieszkańców zaproponowała także radna Karolina Śluz.

Wariant przebiega przez ul. Działkową i w dużej mierze korzystających  z wytyczonych już szlaków, co jest wariantem ekologicznym i ekonomicznym. Jeżeli na jednej szali mamy Bażantarnię, a na drugiej działki to myślę, że jest to propozycja warta rozważenia

 – dodała radna Śluz.

Jak zaznaczyła Katarzyna Wiśniewska, wiceprezydent Elbląga wybrane pomysły zostaną skierowane do analizy merytorycznej, technicznej oraz finansowej i prawdopodobnie nie będą ostatnimi konsultacjami w tej sprawie z mieszkańcami.

 

 

ZOBACZ MATERIAŁ VIDEO:

 

AG


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Reklama
Reklama