Pełna przejezdność
Do końca br. zapewnimy pełną przejezdność na trasie od Malborka do Starego Pola. Na tym odcinku ruch odbywa się bez utrudnień. Aktualnie pozostały do zakończenia roboty brukarskie, humusowanie i umacnianie rowów. Jeszcze we wrześniu br. wykonana zostanie warstwa ścieralna oraz elementy bezpieczeństwa ruchu drogowego, takie jak montaż barier ochronnych i malowanie oznakowania poziomego.
Za Starym Polem na odcinku w nowym śladzie zakończono wykonywanie prac drogowych. W pierwszej połowie września br. planowane jest puszczenie ruchu. Stara konstrukcja drogi będzie sfrezowana i w tym miejscu wykonane zostaną nasadzenia drzew.
Zachowaj czujność w Starym Polu
W trakcie prowadzenia robót w Starym Polu nastąpiła kolizja z nieprzewidzianymi sieciami podziemnymi, przez co pewien zakres prac będzie wykonany na wiosnę 2025 r.
Stopień zaawansowania robót przekroczył 65 proc.
O kontrakcie
Celem inwestycji jest poprawa bezpieczeństwa użytkowników drogi oraz wzmocnienie nawierzchni z dostosowaniem do nośności 11,5 t/oś. Rozbudowa obejmuje ok. 10,5 km drogi krajowej od Malborka do granicy województwa pomorskiego z warmińsko-mazurskim, z wyłączeniem wcześniej przebudowanego skrzyżowania w Królewie Malborskim.
Na trasie zostaną przebudowane skrzyżowania, skorygowane będą łuki poziome i spadki poprzeczne. Przebudowany zostanie również system odwodnienia i zbiorników retencyjnych oraz przepusty pod DK22.
Na całej długości odcinka powstanie ścieżka pieszo-rowerowa wraz z miejscem postoju oraz kanał technologiczny. Prace budowalne przewidują również przebudowę kolidującej z inwestycją infrastruktury technicznej.
Przebudowa DK22 w woj. pomorskim
Prace przy przebudowie odcinka Królewo Malborskie – granica woj. pomorskiego i warmińsko-mazurskiego to element większego programu wzmocnienia DK22 do nośności 11,5 t/oś. W województwie pomorskim obejmuje następujące odcinki:
- Chojnice – Czersk o dł. 22,5 km: trwają prace budowlane, koniec w IV kw. 2024 r.
- Czarlin – Knybawa o dł. 4 km: trwają prace budowlane, koniec w IV kw. 2024 r.
- Knybawa – Gnojewo o dł. 5,6 km: trwają prace budowlane, koniec w IV kw. 2024 r.
- Zblewo – Sucumin o dł. 6 km: trwają prace budowlane, koniec w I kw. 2026 r.
Ponadto na kilku odcinkach przygotowywana jest dokumentacja projektowa:
- Czersk – Czarna Woda o dł. 10,3 km: przetarg w systemie P&B planowany w IV kw. 2024 r.
- Czarna Woda – Zblewo o dł. 17,8 km: trwa opracowanie projektu budowlanego i uzyskiwanie decyzji środowiskowej, III/IV kw. 2024 r.
- rozbudowa skrzyżowania w Gnojewie wraz z budową ciągu pieszo-rowerowego na odcinku Gnojewo – Cisty: przetarg w systemie P&B planowany jeszcze w III kw. 2024 r.
- Malbork – Królewo o dł. 3,5 km: odwołaliśmy się od wydanej decyzji środowiskowej.
W ciągu DK22 przewidzieliśmy również realizację dwóch obwodnic:
- Człuchowa: wybrano wariant, przetarg P&B w IV kw. 2026 r.
- Starogardu Gdańskiego: weryfikacja dokumentacji projektowej, przetarg P&B w IV kw. 2024 r.
Te inwestycje są realizowane w ramach rządowego Programu budowy 100 obwodnic.
Łączne koszty rozbudowy DK22 wynoszą ok. 1 mld zł. Do tego należy dodać szacowane na 1,15 mld zł koszt obu obwodnic. Razem będzie to 2,15 mld zł.
Napisz komentarz
Komentarze