Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama

Ile czekolad należy się za pół litra krwi? Nadchodzą zmiany

Krwiodawcy mogą wziąć udział w ankiecie, na podstawie której zostanie opracowany nowy posiłek regeneracyjny po oddaniu krwi. Czyli liczba czekolad.

Każdy, kto choć raz oddawał krew, wie, że nie otrzymuje się za to pieniędzy. Przysługuje jednak dzień wolny w pracy i posiłek regeneracyjny. Nie jest to jednak danie, np. mielone z ziemniakami i mizerią, ale pakiet czekolad. To 9 tabliczek. I to właśnie ma się zmienić.

Centra krwiodawstwa w całym kraju przeprowadzają anonimowe, internetowe ankiety dotyczące posiłku.

4500 kontra 650 kalorii. Wybór należy do krwiodawcy

„W związku z podjęciem prac dotyczących posiłku regeneracyjnego wydawanego z uwagi na oddanie krwi lub jej składników zwracamy się z uprzejmą prośbą o wypełnienie krótkiego kwestionariusza ankiety. Twoje zdanie jest dla nas bardzo ważne” – czytamy we wstępie do ankiety.

Dalej jest wyjaśnienie, że pakiet otrzymywanych czekolad to aż 4500 kcal. To bardzo dużo. Taka wartość odpowiada całodziennemu zapotrzebowaniu osób bardzo ciężko pracujących fizycznie.

Tymczasem: „Według Uniwersytetu Kalifornijskiego w San Diego oraz informacji na stronach centrów krwiodawstwa w innych krajach koszt energetyczny donacji wynosi około 650 kcal”.

Czekoladowa ankieta. Wybierz albo podpowiedz

Jedno z pytań w ankiecie dotyczy wartości kalorycznej posiłku. Można wybrać od 1500 do obecnych 4500 kcal. Z tym, że zestawów jest wiele: 

  • 2 czekolady i 3 batony białkowe, 
  • 3 batony białkowe i 500 g bakalii (typu mieszanka studencka), 
  • 3 czekolady, krem orzechowy (100 proc. orzechów) 500 g,
  • 3 czekolady, 2 musy zbożowo-owocowe i 600 g bakalii (typu mieszanka studencka).

Ankietę kończą 2 pytania. Pierwsze dotyczy tego, czy czekolada powinna znajdować się w takim zestawie. W drugim samemu można wskazać produkt, który powinien się w nim znaleźć.

Ankieta znajduje się w tym miejscu.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Reklama
Reklama