Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama https://www.cmentarz.elblag.pl/

Rejsy do Krynicy Morskiej i apartamentowiec

Żegluga Gdańska po wielu latach powraca do Elbląga, by ponownie ożywić turystykę wodną w naszym mieście.
Rejsy do Krynicy Morskiej i apartamentowiec

 Od 1 czerwca br. planuje uruchomić regularne, codzienne rejsy z Elbląga do Krynicy Morskiej. Rejs będzie trwał 2,5 h, a statek pomieści do 250 pasażerów. Podróż na Mierzeję będzie zatem o wiele przyjemniejsza i co ważne bez stania w korkach. Obok dawnej Tortugi przy Moście Niskim na elbląskiej starówce Żegluga Gdańska wybuduje 6 piętrowy apartamentowiec o charakterze usługowo-gastronomicznym, w którym docelowo znaleźć ma się również punkt obsługi pasażerów korzystających z rejsów.

Przypomnijmy, że radni podczas ostatniej sesji radni zdecydowali , aby bez przetargu na 15 lat wydzierżawić  Żegludze Gdańskiej, przylegający na tym terenie parking dla autokarów i aut osobowych. W zamian inwestor zobowiązał się do wybudowania parkingu po drugiej stronie rzeki, przy ul. Kupieckiej.

Jeśli prace rozpoczną się zgodnie z harmonogramem, zakończenie inwestycji planowane jest do 2027 r. 

Więcej w materiale filmowym:

AG


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Ciekawy 04.04.2024 16:25
Sprzedam kolo od rowera dla marudy Piotra

Piotr 03.04.2024 17:44
Problem polega na tym, że na takie rejsy z Elbląga do Krynicy Morskiej nie ma zapotrzebowania i to dużą jednostką. Wszyscy co piszą tu i gdzie indziej pochwały i zachwyty nad tymi rejsami nie zastanawiają się nad kwestią kosztów - bilet na 2,5 godzinny rejs będzie zdecydowanie droższy niż rejs 1,5 godzinny np. z Krynicy do Fromborka. A trasa specjalnie atrakcyjna nie jest, w przypadku Fromborka frekwencja jest wyłącznie dlatego, że pretekstem dla wypoczywających na Mierzei Wiślanej jest zwiedzanie Fromborka a rejs jest krótszy niż jazda samochodem wokół Zalewu. Dlatego właśnie, że frekwencja była marna, Żegluga Gdańska kiedyś zlikwidowała te połączenia Elbląg-Krynica. Podobnie statki Monika czy Elwinga - po próbach porannych rejsów z Elbląga przebazowano statki w sezonie na Zalew Wiślany. W Elblągu jest zapotrzebowanie na krótkie rejsy spacerowe po rzece Elbląg i na jezioro Druzno niewielkimi jednostkami od 10 do 25 pasażerów. Taka jednostka jest niedroga w eksploatacji i potrzebuje niewielu pasażerów by rejs był opłacalny. Przez ostatnie lata taką usługę realizowały w Elblągu dwa katamarany Hadmik i Hadmówka firmy HADM Gramatowski , ale niestety po ostatnim sezonie zostały sprzedane. Pytanie - czy zatem nawet eksploatacja tak małych jednostek nie była opłacalna - to temat dla Express Elblag, podobnie jak losy stojących w Elblągu Elwingi i Moniki. Armator dużego statku w Elblągu może go zapełnić w dłuższych turystycznych rejsach z Elbląga kilka razy w miesiącu - jak to było w przypadku statku Statek Elwinga i jego rejsów z Elbląga do Gdańska. I to powinien być kierunek dla Żegluga Gdańska - uruchomić raz na tydzień różne rejsy turystyczne-wycieczki - na przykład w jednym tygodniu Elbląg-Gdańsk, w drugim Elbląg-Malbork. Do tego zainteresowaniem turystów cieszyłoby się szybkie połączenie z Mierzei do Gdańska - na przykład Port Nowy Świat (Przekop Mierzei) - Gdańsk Latarnia (Nowy Port) bez wpływania na Motławę oraz rejsy Nowy Świat-Hel. Turyści z Mierzei podobnie jak do Fromborka, chętnie popłynęliby raz na Półwysep Helski posiedzieli cały dzień i wrócili na noc (i odwrotnie turyści z Półwyspu raz odwiedziliby Mierzeję). Tu rejs statkiem stanowi zdecydowaną konkurencję dla przejazdu samochodem czy autobusem. Takie rejsy - na próbę weekendowe w sezonie, w razie odpowiedniej frekwencji mogłyby być całodzienne. Rejsy z Nowego Światu do Gdyni są bez sensu bo są zbyt długie. Jestem całym sercem za rozwojem żeglugi i białej floty, ale warto to robić na trasach które dają nadzieję na ich utrzymanie i odpowiednią frekwencję. Natomiast zamiast rejsów z Elbląga do Krynicy jako zbyt drogich wprowadzono rejsy z Tolkmicka. Chętni na przejazd do Krynicy przejeżdżali i obecnie jeżdżą do Tolkmicka, skąd rejs statkiem trwa 35-50 minut - oczywiście bilet na rejs jest dzięki temu zdecydowanie tańszy - koszt to ok. 35 zł w jedną stronę. To ile będzie kosztował bilet za rejs ŻG ponad dwa razy dłuższy? 80-90 zł? W przypadku kilkuosobowej rodziny i nawet części biletów zniżkowych różnica będzie znacząca.

Piotr 03.04.2024 17:42
Problem polega na tym, że na takie rejsy z Elbląga do Krynicy Morskiej nie ma zapotrzebowania i to dużą jednostką. Wszyscy co piszą tu i gdzie indziej pochwały i zachwyty nad tymi rejsami nie zastanawiają się nad kwestią kosztów - bilet na 2,5 godzinny rejs będzie zdecydowanie droższy niż rejs 1,5 godzinny np. z Krynicy do Fromborka. A trasa specjalnie atrakcyjna nie jest, w przypadku Fromborka frekwencja jest wyłącznie dlatego, że pretekstem dla wypoczywających na Mierzei Wiślanej jest zwiedzanie Fromborka a rejs jest krótszy niż jazda samochodem wokół Zalewu. Dlatego właśnie, że frekwencja była marna, Żegluga Gdańska kiedyś zlikwidowała te połączenia Elbląg-Krynica. Podobnie statki Monika czy Elwinga - po próbach porannych rejsów z Elbląga przebazowano statki w sezonie na Zalew Wiślany. W Elblągu jest za to zapotrzebowanie na krótkie rejsy spacerowe po rzece Elbląg i na jezioro Druzno niewielkimi jednostkami od 10 do 25 pasażerów. Taka jednostka jest niedroga w eksploatacji i potrzebuje niewielu pasażerów by rejs był opłacalny. Przez ostatnie lata taką usługę realizowały w Elblągu dwa katamarany Hadmik i Hadmówka firmy HADM Gramatowski , ale niestety po ostatnim sezonie zostały sprzedane. Pytanie - czy zatem nawet eksploatacja tak małych jednostek nie była opłacalna - to temat dla Express Elblag, podobnie jak losy stojących w Elblągu Elwingi i Moniki. Armator dużego statku w Elblągu może go zapełnić w dłuższych turystycznych rejsach z Elbląga kilka razy w miesiącu - jak to było w przypadku statku Statek Elwinga i jego rejsów z Elbląga do Gdańska. I to powinien być kierunek dla Żegluga Gdańska - uruchomić raz na tydzień różne rejsy turystyczne-wycieczki - na przykład w jednym tygodniu Elbląg-Gdańsk, w drugim Elbląg-Malbork. Do tego zainteresowaniem turystów cieszyłoby się szybkie połączenie z Mierzei do Gdańska - na przykład Port Nowy Świat (Przekop Mierzei) - Gdańsk Latarnia (Nowy Port) bez wpływania na Motławę oraz rejsy Nowy Świat-Hel. Turyści z Mierzei podobnie jak do Fromborka, chętnie popłynęliby raz na Półwysep Helski posiedzieli cały dzień i wrócili na noc (i odwrotnie turyści z Półwyspu raz odwiedziliby Mierzeję). Tu rejs statkiem stanowi zdecydowaną konkurencję dla przejazdu samochodem czy autobusem. Takie rejsy - na próbę weekendowe w sezonie, w razie odpowiedniej frekwencji mogłyby być całodzienne. Rejsy z Nowego Światu do Gdyni są bez sensu bo są zbyt długie. Jestem całym sercem za rozwojem żeglugi i białej floty, ale warto to robić na trasach które dają nadzieję na ich utrzymanie i odpowiednią frekwencję. Natomiast zamiast rejsów z Elbląga do Krynicy jako zbyt drogich i zbyt długich wprowadzono rejsy z Tolkmicka. Chętni na przejazd do Krynicy przejeżdżali i obecnie jeżdżą do Tolkmicka autobusem lub samochodem, skąd rejs statkiem do Krynicy trwa 35-50 minut - oczywiście bilet na rejs jest dzięki temu zdecydowanie tańszy - koszt to ok. 35 zł w jedną stronę. To ile będzie kosztował bilet za rejs ŻG ponad dwa razy dłuższy? 80-90 zł? W przypadku kilkuosobowej rodziny i nawet części biletów zniżkowych różnica będzie znacząca.

Reklama
Reklama
KOMENTARZE
Autor komentarza: JacekTreść komentarza: Najlepiej przystrojone ulic na peryferiach miasta. Ogólna i Odrodzenia. A Grunwaldzka, Rycerska, Roweckiego nie dostały nic. Słabo to wygląda. Do tego na Hetmanskiej nie wszystkie działają. Tak jest od zawsze.Data dodania komentarza: 14.12.2025, 09:38Źródło komentarza: Czy Elbląg jest ładnie przystrojony na święta? [SONDA-WIDEO]Autor komentarza: Mieszkam w RejsytachTreść komentarza: Droga jest wyremontowana.Wychodzi jazda na potrójnym gazie i kto wie,czym jeszcze.Na innych zdjęciach widać skrzynkę na piwo,w rowie.Zginęły też dwa psy.Data dodania komentarza: 13.12.2025, 22:03Źródło komentarza: Tragiczny finał nocnej jazdy. Dwie osoby nie żyjąAutor komentarza: HMChTreść komentarza: Dobromir, puknij się w czoło. Ile osób musi zginąć na drodze Rychliki - Rejsyty, by dostosować prędkość? Jak masz problem to zwolnij do 30km/h. Co tu ma do rzeczy uskok (5 cm), kot, plama oleju czy łoś? Samochód nie łapie pobocza - to kierowca...Data dodania komentarza: 13.12.2025, 20:43Źródło komentarza: Tragiczny finał nocnej jazdy. Dwie osoby nie żyjąAutor komentarza: DobromirTreść komentarza: Ile jeszcze osób musi zginąć na drodze Rychliki - Rejsyty aby władze gminny rychliki zajęli się remontem pobocza gdzie spad ma 4-5cm i gdy samochód złapie pobocza nie ma szans na uratowanieData dodania komentarza: 13.12.2025, 17:23Źródło komentarza: Tragiczny finał nocnej jazdy. Dwie osoby nie żyjąAutor komentarza: IoTreść komentarza: Słabo wystrojone miasto za to najbardziej zadłużone w województwie warmińsko mazurskim. BrawoData dodania komentarza: 13.12.2025, 11:13Źródło komentarza: Czy Elbląg jest ładnie przystrojony na święta? [SONDA-WIDEO]Autor komentarza: ElblazankaTreść komentarza: Proszę zwrócić uwagę na choinkii zawieszone wysoko na lampach przy ul. Ogólnej. Czy nikt nie widzi, że zostały zawieszone odwrotnie, tj. czubkiem w dół? Teraz gdy są podświetlane, dziwnie wyglądają, delikatnie mówiąc. Czy tego nikt z decydentów nie widzi? Czy to za duży problem w ich poprawieniu. Prezydenta proszę przyjrzeć się odrobinę gdyż miasto i bez tego jest krytykowane zwłaszcza pr#ez przyjezdnych, bardziej się przyglądających.Data dodania komentarza: 13.12.2025, 10:24Źródło komentarza: Czy Elbląg jest ładnie przystrojony na święta? [SONDA-WIDEO]
Reklama