W tym momencie jest to w zasadzie platforma, dostępna w wersji przeglądarkowej. Nie jest to klasyczna aplikacja, do pobrania na telefon. To na razie melodia przyszłości, co do Olimpii, bowiem aplikacja Sportigio jest w sklepie Google Play (sprawdzamy na Androidzie), ale nasz klub jeszcze nie jest tam dostępny. W sumie, w aplikacji jest na tę chwilę kilkadziesiąt podmiotów sportowych. Jest to więc nowy projekt, który dopiero zyskuje rozpoznawalność.
FanApp, bo tak się nazywa się ta aplikacja, to dzieło firmy Sportigio. „Tworzymy strony internetowe klubów sportowych oraz aplikację FanApp, dzięki której kibice są bliżej drużyny i zdobywają nagrody. Przedłużamy dzień meczowy i zapewniamy nowy wymiar kibicowania”, informuje ta firma. Dotychczas z usług Sportigio korzysta wiele podmiotów, w tym Wisła Kraków, Projekt Warszawa (siatkówka) czy Unia Oświęcim (hokej).
Jak działa FanApp? „Kibice w ramach aplikacji zbierają punkty za każdą aktywność, typują wyniki meczów, rozwiązują quizy i grają w mini gry. To wszystko wzmacnia ich więź z klubem, co korzystnie wpływa również na sponsorów i partnerów, dając im kolejną możliwość ekspozycji i bezpośredniego dotarcia ze swoimi usługami oraz produktami”, opisują jej twórcy. A jak wygląda to w praktyce, na przykładzie Olimpii?
Aby skorzystać z platformy, trzeba wejść na stronę tutaj zksolimpia.sportigio.com i założyć konto. Gdy to zrobimy, pojawiają się główne zakładki: 1,5% dla Olimpii (link do tekstu), Akademia (link do profilu na Facebooku) oraz Nagrody i Punktacja. Niżej mamy najnowsze artykuły. To podstawowe atrakcje, które powinny znaleźć się w każdej aplikacji dla klubu sportowego.
Najciekawsze jednak jeszcze przed nami.
FanApp ma być przede wszystkim rozrywka z nagrodami, wzmacniająca więź z klubem. W naszej opinii w tej kwestii ma duży potencjał. Oto co oferuje.
Tuż poniżej artykułów jest informacja o kolejnym meczu i czas, dzielący kibica od następnych wyzwań, także tych, związanych stricte z danym pojedynkiem Olimpii. Są to typer, wirtualna trybuna czy ocena meczu. Dalej są te wyzwania, gry i quizy, z których jeszcze nie skorzystaliśmy. Na tę chwilę można sprawdzić się w quizach, ankietach czy olimpijskim memo (najciekawsze!), a za każdy udział w takiej grze otrzymuje się punkty do rankingu fanów.
Co można wygrać, biorąc udział w zabawach? W zależności od skali czasowej (miesięczna, sezonowa) do zdobycia są podwójny bilet ViP na mecz z Zagłębiem II Lubin, koszulki czy karnety. Nagrody można wymienić za punkty, zdobyte w poszczególnych wyzwaniach. Szczegóły dostępne na platformie.
Oceniając aplikację, przydałyby się także statystyki zawodników. Warto pomyśleć również o ekskluzywnych treściach, dostępnych tylko tutaj. Trzeba także na bieżąco aktualizować dane, bo godzinę po meczu z Lechem w aplikacji nadal nie było wyniku spotkania. Na początek jest jednak przyzwoicie i zachęcająco. Warto przekonać się osobiście, tak jak ponad 150 innych osób, które zarejestrowały się.
Napisz komentarz
Komentarze