Choć budowa jeszcze się nie zaczęła, a wycinka lasu - jak wyjaśniał inwestor - odbywała się w ramach prac przygotowawczych, miejsce przyszłego przekopu już ściąga turystów.
Najbliższe miesiące mogą być ostatnim, kiedy będzie można przejść po terenie planowanego kanału. Jak przypomniała Magdalena Kierzkowska, rzeczniczka Urzędu Morskiego w Gdyni. zgodnie z decyzją środowiskową oraz z uwagi na okresy ochronne ptaków, prace w tym miejscu mogą rozpocząć się jednak najwcześniej w październiku.
Wyjaśniła, że w ramach przedsięwzięcia zaplanowano: budowę portu osłonowego od strony Zatoki Gdańskiej, budowę kanału żeglugowego ze śluzą i konstrukcją zamknięć wraz ze stanowiskami oczekiwania od strony Zatoki Gdańskiej i Zalewu Wiślanego oraz oznakowaniem nawigacyjnym, budynkami technicznymi, parkingami, punktem widokowym, oznakowaniem nawigacyjnym.
Zbudowana zostanie sztuczna wyspa, tor wodny na Zalewie Wiślanym, przebudowany zostanie istniejący tor wodny na rzece Elbląg.
Wybudowany zostanie most obrotowy nad rzeką Elbląg w miejscowości Nowakowo, nowy odcinek drogi powiatowej wzdłuż zachodniego brzegu rzeki Elbląg jak również drogi dojazdowe do obsługi nieruchomości oraz sieci elektroenergetycznych, teletechnicznych, robót instalacyjnych.
Urząd Morski w Gdyni wskazał kolejny termin otwarcia ofert na pierwszy etap budowy. To 22 maja. Program wieloletni pt. "Budowa drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską" zakłada koszt inwestycji na poziomie 880 mln zł
Źródło: PAP
Napisz komentarz
Komentarze