Podziel się informacją. Dzielenie się, jest troską o innych!

Co się dzieje z Energą? Gigantyczne rachunki za prąd dostali nasi czytelnicy z Elbląga. O sprawie zaalarmowali nas mieszkańcy naszego miasta. 

Jeden z czytelników, który w poniedziałek napisał do naszej redakcji na kontakt@expresselblag.pl, normalnie za prąd płaci około 130 zł. Przecierał oczy ze zdumienia gdy dostał rachunek w wysokości niemal 1000 złotych. – Natychmiast udałem się do punktu sprzedaży i obsługi Energa w Elblągu przy ulicy Hetmańskiej. Tam, na miejscu tłum ludzi i wszyscy przybyli z problemami. Dochodziło do dantejskich scen. Nic nie udało mi się wyjaśnić. – pisze elblążanin.

– Chcieliśmy ustalić, skąd takie wysokie rachunki, zupełnie różne od zużycia bieżącego. – mówił nam w punkcie Energa S.A. inny mieszkaniec Elbląga. – Ale w tej firmie przecież nie można czegokolwiek się dowiedzieć. Tu tylko sprzedają, a nie obsługują klientów. – dodaje elblążanin.

„Dajcie nam pracować, od tego jest infolinia”. – słyszymy w puncie sprzedaży Energa S.A.

Dzwonimy więc na infolinię, wysyłamy zapytanie do rzecznika prasowego Energa S.A. ale nic nie udaje nam się ustalić. Na infolinii nie można porozmawiać z żywym człowiekiem. Za to bardzo rozmowny jest automat. Słyszymy informacje o innych regionach Polski, ale to wcale nas nie obchodzi. W końcu rozłączamy się, bo połączenie – swoją drogą zupełnie bezsensowne – jest płatne.

– To jest kpina i granda. W internecie dłuższy czas nie mogę sprawdzić bieżącego zużycia. Nie wiem ile mam zapłacić. Obawiam się, że również otrzymam wysoki rachunek. – mówi nam kolejny elblążanin, który przyszedł do punktu Energa na ulicy Hetmańskiej.

Na nasze zapytanie do rzecznika prasowego, wysłane do Energa S.A., również nikt nie odpowiedział. Firma nabrała wody w usta.

Na stronie internetowej Energa S.A., 3 sierpnia 2015 roku opublikowano lakoniczny komunikat: „Klientów z obszaru elbląskiego korzystających z serwisu eBOK informujemy, że w związku z aktualizacją jego zawartości może wystąpić czasowy brak dostępu do bieżącego stanu danych Klienta (m.in. salda płatności, rozliczeń oraz punktów PAYBACK). Za utrudnienia przepraszamy.”

Nie poinformowano mieszkańców Elbląga czy i kiedy problem się zakończy. Czyżby kłopoty trwały do dziś?

Dziś raz jeszcze przesłaliśmy zapytanie do Energii. Po otrzymaniu odpowiedzi, informacje opublikujemy.


1
Złość!Złość!
0
Super!Super!
0
HahaHaha
0
LoveLove
0
WowWow
0
YayYay
0
SmutnoSmutno
Wiemy już co czujesz. Dziękujemy!

Podziel się informacją. Dzielenie się, jest troską o innych!

32 KOMENTARZE

  1. […] w skutkach. Wystarczy popatrzeć co się działo jakiś czas temu na Pomorzu, kiedy to jeden z operatorów w wyniku błędów systemu, zaczął wystawiać ludziom rachunki na wielokrotnie…. Pozostawienie w obiegu gotówki jest zatem niezwykle ważne, gdyż w przypadku potencjalnej […]

    • Witam ,mam podobny problem. Od dłuzszego czasu rozliczam sie za prąd za pośrednictwem ebok energa .Jednakże problem tkwi w tym , że bardzo czesto strona jest nieczynna z rzekomo konserwacji strony energa ebok. To chyba jakies kpiny , ponieważ 21 wieku , kiedy dostep do internetu TO NORMALNE W KRAJU CYWILIZOWANYM.Brak dostepu do ebok energa i to notoryczny brak , świadczy o nieudolności informatyków pracujacych w ENERGA ORAZ ZŁYM ZAKUPIONYM PROGRAMIE ZA KOLOSALNE PIENIADZE , KTORY NIE ZDAJE EGZAMINU . ŚWIADCZY TO TEŻ O NIEUDOLNOŚCI PREZESA . PONIEWAŻ TO PREZES ODPOWIADA ZA CAŁOKSZTAŁT FIRMY. KLIENT CZUJE SIE JAK ZAGUBIONA OWCA , PONIEWAZ NIE WIE GDZIE I Z KIM MA SIĘ SKONTAKTOWAĆ W SPRAWIE ZUZYCIA ENERGI , AWARI , DOSTEPU DO RZETELNYCH INFORMACJII ,ZERO KONTAKTU Z KLIENTEM , TO WSZYSTKO WINA MIEDZY INNYMI LIKWIDACJI POSTERUNKOW , PUNKTÓW INFORMACJNYCH W POSTERUNKACH , GDZIE MOZNA BYŁO ZAPŁACIC ZA PRAD I WYJAŚNIC WSZYSTKIE NIEJASNOŚCI . CZY O TO CHODZIŁO PREZESOM , ABY KLIENT TYLKO PŁACIŁ I O NIC NIE PYTAŁ I JAK NAJDALEJ OD KLIENTA. MAM NADZIEJE , ŻE OBECNY RZAD TO ZMIENI I ENERGA WYJDZIE NA PRZECIW KLIENTA, TAK JAK TO BYŁO KIEDYŚ. PRZECIEŻ GDYBY NIE ODBIORCA ENERGA BY PADŁA.A PREZESI POZBAWIENI BYLIBY HORENDALNYCH MIESIECZNYCH DOCHODOW. NAMNOZYŁO ICH SIE JAK GRZYGOW PO DESZCZU TYLKO PO TO ,ABY PODZIELIĆ FIRME NA SPOŁKI. CZAS NJWYŻSZY TO ZMIENIC ,. DAMY RADĘ. POZDRAWIAM

  2. To u mnie też nie złe jazzy!
    Ale ja jestem z Ostrowa Wielkopolskiego

    Energa od kwietnia nie przysyła nam faktur.
    Po jakimś czasie od typowego terminu przysyłania rachunku poszłam do punktu zapytać co się dzieję, ponieważ faktury nadal nie ma.
    Pani oświadczyła, że mieli problemy systemowe i rachunek przyjdzie za tydzień.
    Okej…więc czekałyśmy. Minął tydzień, dwa… miesiąc. Tym razem mama udała się do punktu, a ta sama kobieta oznajmiła, że podobno wystąpiono o rozwiązanie umowy.

    Niby jak mogło do tego dojść skoro z tego co mi wiadomo trzeba napisać takową prośbę, a my nic nie wysyłałyśmy, nie dzowniłyśmy, ani nic? Oczywiście punkty Energi są po nic więc nie było opcji załatwienia tego od tak. Polecono nam zadzwonić na infolinię i przez nią załatwić.
    Ok..wszystko zostało zgłoszone. Rachunek miał przyjść max do 30 dni.

    Jednak nic do nas nie dotarło. Sprawa została ponownie zgłoszona. Okazało się, że wrócili nam umowę..ale rachunku nadal nie wysłali.
    Ostatecznie wszystko się tak przeciągnęło, że mamy WRZESIEŃ! A oni nadal nic nie zrobili.
    Dzisiaj znów dzwoniłyśmy.. ponieważ rachunek miał przyjść pod koniec sierpnia tym razem.
    Nikt nie próbuje nawet doprowadzić naszej sprawy do końca! Będziemy miały rachunek za PÓŁ ROKU! Jak niby mamy od tak za to zapłacić. Energa złamała zasady własnej umowy i nawet nie chce przysłać rachunku, ani rozdzielić go na raty.
    Wysyłamy skargę..ale nie wiem co z tego wyniknie…bo oni pewnie i tak nie rozdzielą nam tego rachunku. Ta firma jest NIENORMALNA. Nie potrafią naprawiać własnych błędów, a potem ludzie niczemu winni muszą za to płacić.

    • Witam ,mam podobny problem. Od dłuzszego czasu rozliczam sie za prąd za pośrednictwem ebok energa .Jednakże problem tkwi w tym , że bardzo czesto strona jest nieczynna z rzekomo konserwacji strony energa ebok. To chyba jakies kpiny , ponieważ 21 wieku , kiedy dostep do internetu TO NORMALNE W KRAJU CYWILIZOWANYM.Brak dostepu do ebok energa i to notoryczny brak , świadczy o nieudolności informatyków pracujacych w ENERGA ORAZ ZŁYM ZAKUPIONYM PROGRAMIE ZA KOLOSALNE PIENIADZE , KTORY NIE ZDAJE EGZAMINU . ŚWIADCZY TO TEŻ O NIEUDOLNOŚCI PREZESA . PONIEWAŻ TO PREZES ODPOWIADA ZA CAŁOKSZTAŁT FIRMY. KLIENT CZUJE SIE JAK ZAGUBIONA OWCA , PONIEWAZ NIE WIE GDZIE I Z KIM MA SIĘ SKONTAKTOWAĆ W SPRAWIE ZUZYCIA ENERGI , AWARI , DOSTEPU DO RZETELNYCH INFORMACJII ,ZERO KONTAKTU Z KLIENTEM , TO WSZYSTKO WINA MIEDZY INNYMI LIKWIDACJI POSTERUNKOW , PUNKTÓW INFORMACJNYCH W POSTERUNKACH , GDZIE MOZNA BYŁO ZAPŁACIC ZA PRAD I WYJAŚNIC WSZYSTKIE NIEJASNOŚCI . CZY O TO CHODZIŁO PREZESOM , ABY KLIENT TYLKO PŁACIŁ I O NIC NIE PYTAŁ I JAK NAJDALEJ OD KLIENTA. MAM NADZIEJE , ŻE OBECNY RZAD TO ZMIENI I ENERGA WYJDZIE NA PRZECIW KLIENTA, TAK JAK TO BYŁO KIEDYŚ. PRZECIEŻ GDYBY NIE ODBIORCA ENERGA BY PADŁA.A PREZESI POZBAWIENI BYLIBY HORENDALNYCH MIESIECZNYCH DOCHODOW. NAMNOZYŁO ICH SIE JAK GRZYGOW PO DESZCZU TYLKO PO TO ,ABY PODZIELIĆ FIRME NA SPOŁKI. CZAS NJWYŻSZY TO ZMIENIC ,. DAMY RADĘ POZDRAWIAM

    • Witam ,mam podobny problem. Od dłuzszego czasu rozliczam sie za prąd za pośrednictwem ebok energa .Jednakże problem tkwi w tym , że bardzo czesto strona jest nieczynna z rzekomo konserwacji strony energa ebok. To chyba jakies kpiny , ponieważ 21 wieku , kiedy dostep do internetu TO NORMALNE W KRAJU CYWILIZOWANYM.Brak dostepu do ebok energa i to notoryczny brak , świadczy o nieudolności informatyków pracujacych w ENERGA ORAZ ZŁYM ZAKUPIONYM PROGRAMIE ZA KOLOSALNE PIENIADZE , KTORY NIE ZDAJE EGZAMINU . ŚWIADCZY TO TEŻ O NIEUDOLNOŚCI PREZESA . PONIEWAŻ TO PREZES ODPOWIADA ZA CAŁOKSZTAŁT FIRMY. KLIENT CZUJE SIE JAK ZAGUBIONA OWCA , PONIEWAZ NIE WIE GDZIE I Z KIM MA SIĘ SKONTAKTOWAĆ W SPRAWIE ZUZYCIA ENERGI , AWARI , DOSTEPU DO RZETELNYCH INFORMACJII ,ZERO KONTAKTU Z KLIENTEM , TO WSZYSTKO WINA MIEDZY INNYMI LIKWIDACJI POSTERUNKOW , PUNKTÓW INFORMACJNYCH W POSTERUNKACH , GDZIE MOZNA BYŁO ZAPŁACIC ZA PRAD I WYJAŚNIC WSZYSTKIE NIEJASNOŚCI . CZY O TO CHODZIŁO PREZESOM , ABY KLIENT TYLKO PŁACIŁ I O NIC NIE PYTAŁ I JAK NAJDALEJ OD KLIENTA. MAM NADZIEJE , ŻE OBECNY RZAD TO ZMIENI I ENERGA WYJDZIE NA PRZECIW KLIENTA, TAK JAK TO BYŁO KIEDYŚ. PRZECIEŻ GDYBY NIE ODBIORCA ENERGA BY PADŁA.A PREZESI POZBAWIENI BYLIBY HORENDALNYCH MIESIECZNYCH DOCHODOW. NAMNOZYŁO ICH SIE JAK GRZYGOW PO DESZCZU TYLKO PO TO ,ABY PODZIELIĆ FIRME NA SPOŁKI. CZAS NJWYŻSZY TO ZMIENIC ,. DAMY RADĘ POZDRAWIAM

  3. Szanowny Kliencie,

    W związku z rozbudową dotychczasowej platformy internetowej eBOK Klientów z obszaru toruńskiego informujemy o czasowym braku dostępu do niektórych jej funkcjonalności.

    Od 1 września przez okres około 20 dni utrudnienia będą wiązały się z:
    ✓brakiem dostępu do eFaktury wygenerowanej przy podaniu odczytu Rozliczenia Rzeczywistego w powyższym terminie oraz brakiem aktualizacji salda po dokonaniu płatności,✓brakiem podglądu bieżącego salda – w eBOK wyświetli się stan konta na dzień 31 sierpnia 2015,✓brakiem możliwości aktywacji eFaktury,✓brakiem możliwości płatności za fakturę punktami Payback oraz podglądu aktualnego salda punktów Payback – wyświetli się stan konta na dzień 31 sierpnia 2015.

    Zalecamy skorzystanie z usługi Rozliczenia Rzeczywiste w punktach sieci Moje Rachunki – mapka na stronie energa.pl/mapa. W przypadku rozliczenia w sieci Moje Rachunki – pamiętaj o zabraniu karty. Jeśli nie posiadasz karty – rozlicz się, tak jak do tej pory, poprzez eBOK, mając na uwadze powyższe ograniczenia.

    Za wszystkie utrudnienia przepraszamy i prosimy o wyrozumiałość.
    O wznowieniu pełnej funkcjonalności eBOK powiadomimy Państwa drogą mailową.

  4. Swoją drogą jestem ciekaw ile głów poleci za ten numer z brakiem dostępu do rozliczeń rzeczywistych, jeśli robią zmianę strony to wszystko powinni załatwić w ciągu jednej nocy tak jak robią to banki a nie smolą się z tym tyle czasu
    Osoby które zadeklarowały podawanie odczytów rzeczywistych teraz nie wiedzą co z tym zrobić bo nie wiadomo czy przyjdzie inkasent i policzy jak do tej pory raz na 2 miesiące, czy nie przyjdzie wcale. Jak to naprawią po 3 miesiącach to rachunek będzie gigant ale przecież monopolistów to nieinteresuje czy ty masz czy nie, płać i płacz.
    Dotąd byłem przekonany że nie ma co zmieniać sprzedawcy bo jeden rachunek itd ale dosyć tego, oni olewają pojedynczego klienta to klient odchodzi i was pi…..li

  5. Pełen chaos informacyjny to norma w Enerdze. Na stronie ebok piszą o utrudnieniach a tak naprawdę wprowadzają nowy interfejs użytkownika. Babka na infolinii zapewniała mnie, że od 01.09 będzie nowa strona i będzie można podawać odczyty. Dziś jest 4 i strony nie ma,informacji na sms i maila nie ma. W zamian przychodzą smsy żeby opłacić fakturę którą k…. opłaciłem 1,5miesiąca temu, do tego przysyłają smsy żeby podać odczyt rzeczywisty jak strona nie działa. Na żadną reklamację jeszcze w życiu mi nie odpowiedzieli. Można ich śmiało wyzywać w mailach i się chociaż wyżyć – jest pewne że nikt na to nie odpowie, Frma która ma klientów w d…..e. Będzie 2 lata jak zlozyłem wniosek na montaż licznika na klatce schodowej, pies z kulawą nogą się nie odezwał.

  6. Jestem w Novum, mniejszy sprzedawca, ale przynajmniej mam pewność, że nikt mnie na drzewo nie spuści. Wszystko zgodnie z podpisaną umową, gwarancja ceny, oszczędność na rachunkach ok 15-20 zł miesięcznie. I tak powinno być wszędzie. A nie jakieś małe druczki i inne niespodzianki.

  7. Ja w Energa kiedyś złożyłem reklamacje mailem (telefonicznie nie szło się dodzwonić – ponad 30 min. słuchania automatu – i tylko kase straciłem na połączenie – tak jak opisano w artykule). Na maila nie dostałem do tej pory żadnej odpowiedzi, za to po 3 latach (bo tyle minęło) przysłali mi nagle bez żadnych wyjaśnień wezwanie do zapłaty. Niech się pałują, reklamacja na którą nie odpowiedzieli, uważa się za rozstrzygnięta na korzyść klienta. Banda złodziei – ile jet takich osób co się nie kapną o co chodzi i zapłacą po kilku latach.

  8. Rachunki to jedno, a oferowane przez nich umowy stałej ceny??
    W ofercie telefonicznej nikt nie wspomina o dodatkowych opłatach, mówią wręczę, że żadnych opłat nie ma.
    Wiele osób po otrzymaniu rachunku z kilku miesięcznym opóźnieniem doznaje „olśnienia”, że do każdego miesiąca doliczana jest opłata handlowa od 13,90 i więcej w zalezności od wariantu i dodatkowo wyższa stawka za prąd. Firma godna zaufania…..

  9. Żeby tylko wysokie rachunki. Ja zlikwidowałam licznik w lutym a faktury dostawałam za marzec, kwiecień maj i czerwiec i też nie uwzględniono mojej reklamacji. Oficjalna odpowiedź Energa S.A. to, że nie stwierdzili nieprawidłowości w rozliczeniu i dystrybucji, bo licznik zdemontowali 15-06-2015. No szlag jasny mnie trafił. A co mnie to obchodzi, że go nie zdemontowali w lutym kiedy to rozwiązałam umowę. I jeszcze ja mam za to płacić????

    • interpretacja jest właściwa, jeśli klient sam nie interesuje się swoim wnioskiem, to kto ma to za niego robić? jeśli ktoś chce demontażu, to przecież jest w stanie zobaczyć , czy wykonano już zlecenie, czy też nie. licznik wisi- klient monituje, zupełnie nie rozumiem oburzenia.

      • nie rozumiesz, bo w szkołe rzucałaś kamieniami zamiast do niej chodzić – klient nie jest od monitowania, on rozwiazał umowę i reszta go nie obchodzi, firma chce swój licznik to przecież jej udostępnił ALE NIE BĘDZIE ICH BEZ PRZERWY NAMAWIAC ABY ODEBRALI SWÓJ LICZNIK – widać tam w Energa jak po chamsku traktujecie klientów (klienci tylko jak podpisują umowę, a potem to są petenci i natręci) – UOKiK powinien się wami zająć złodzieje i krętacze!

  10. Cos jest nie tak z energą!!!! zawsze mamy rachunki za 2 miesiace ok 350 zl…wiec rachunek 780 wbił nas w fotele…napisalismy reklamację, której oczywiście nikt nie uwzględnił….z rachunku wynika, że zuzylismy dwa razy tyle pradu, przy czy, jest dlugo jasno, duzo nie ma nas w domu…skad takie nagle ogromne zurzucie?? zamijcie sie tym proszę!!!!!!

  11. Dziwne, ja mam rachunki miesięczne za 50 zł i też Energa, a mam tv, kompa, ogrzewanie elektryczne, grzałki ciepłej wody też na prąd. Polecam u nich w BOK odpalić usługę ROZLICZENIA RZECZYWISTE, wówczas płacicie tyle, ile się zużyje (jak w telefonach na kartę). Żadnych prognoz co 2 a nawet 5 miesięcy do przodu.