Port w Elblągu będzie wsparciem dla Trójmiasta – tak uważa minister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej Marek Gróbarczyk.

„Rozwój portów trójmiejskich, budowa portu centralnego w Gdańsku, zewnętrznego w Gdyni i terminala kontenerowego w Świnoujściu musi być dopełniona właśnie portami wspomagającymi ” – mówił minister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej Marek Gróbarczyk.

6 czerwca Sejm znowelizował specustawę dotyczącą przekopu Mierzei Wiślanej. Zgodnie z nowelizacją to Wody Polskie, a nie jak dotychczas marszałkowie województw, odpowiadają za wydawanie zgód i pozwoleń wodno-prawnych. Nowelizacja specustawy o przekopie Mierzei Wiślanej dostosowuje ją do obowiązujących przepisów Prawa wodnego.

„Rozwój portów trójmiejskich, budowa portu centralnego w Gdańsku, zewnętrznego w Gdyni i terminala kontenerowego w Świnoujściu musi być dopełniona właśnie portami wspomagającymi. Port w Elblągu to przede wszystkim port skierowany na wsparcie dla Trójmiasta i otwarcie się na nowych klientów. Klientów, których „nie stać na duży port, nie stać na specyficzne składowanie i opłaty wynikające z tytułu portu. W związku z tym tworzymy nowe rozwiązanie dla nowej grupy klientów” – poinformował minister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej Marek Gróbarczyk.

Łukasz Nosarzewski, Redaktor Naczelny

Komentarze