Konkurencja dla Biedronki powstanie w Pasłęku! Trwają prace związane z przygotowaniem dokumentacji technicznej nowej inwestycji u zbiegu ulic Kraszewskiego i Kochanowskiego. Ma tam powstać obiekt handlowo – usługowy o powierzchni prawie 500 m kwadratowych i parkingami. Inwestorem jest Dino Polska SA.

Dino Polska jest najszybciej rozwijającą się siecią supermarketów proximity w Polsce, zarówno pod względem średniej rocznej stopy wzrostu przychodów, jak i liczby sklepów w latach 2010-2015 oraz drugą najszybciej rosnącą siecią na całym rynku handlu detalicznego artykułami spożywczymi w Polsce. W 2015 r.

Dino Polska S.A. otworzyło w I kwartale 2018 r. 25 nowych sklepów wobec 11 rok wcześniej.Na koniec marca 2018 r. sieć liczyła 800 sklepów, wobec 639 marketów rok wcześniej. Powierzchnia sprzedaży sklepów Dino wyniosła 305,4 tys. mkw. wobec 242,7 tys. mkw. rok temu.

Dino Polska kontynuuje szybki rozwój sieci, otwierając nowe sklepy i wyszukując kolejne lokalizacje pod dalszą ekspansję. Na koniec I kwartału 2018 r. Grupa miała 800 sklepów, co oznacza 25 otwarć w okresie trzech miesięcy 2018 r. Powierzchnia sali sprzedaży sklepów Dino na koniec marca 2018 r. wzrosła o 26% r/r, do 305,4 tys. mkw. Dino Polska, zgodnie z przyjętą strategią, planuje przekroczyć liczbę 1200 sklepów do końca 2020 roku.

Dalszą ekspansję sieci wspierać będzie budowane właśnie czwarte centrum dystrybucyjne w regionie Dolnego Śląska, w Rzeszotarach. Magazyn o powierzchni 45.000 mkw. zostanie uruchomiony w III kwartale 2018 roku. Docelowo na terenie magazynu zatrudnienie znajdzie około 300 osób oraz dodatkowo, przy pracach związanych z transportem, ok. 180 osób

„Z początkiem roku rozpoczęliśmy budowę nowego centrum dystrybucyjnego. Jest to ważna dla nas inwestycja, która pomoże dotrzeć sklepom Dino do kolejnych miejscowości w zachodniej Polsce. Dziś nasza sieć liczy ponad 800 marketów. Dalszy wzrost skali działalności i obsługa rosnącej liczby sklepów wymaga kolejnych inwestycji. Stąd decyzja o budowie nowego magazynu zlokalizowanego na Dolnym Śląsku, który jest drugim po Wielkopolsce regionem pod względem liczby sklepów Dino” – mówi Szymon Piduch, Prezes Zarządu Dino Polska S.A.

Łukasz Nosarzewski, Redaktor Naczelny

Komentarze