Ilustracja do tekstu

Obowiązek meldunkowy. W życie weszły ważne zmiany! Choć obowiązek meldunkowy w zupełności nie zniknął, to w życie weszły zmiany, dzięki którym zameldowanie jest znacznie prostsze.

Jak poinformowało Ministerstwo Cyfryzacji działa już system meldowania się przez internet, co pozwala nam uniknąć wizyty w urzędzie.

„Dzięki najnowszej, uruchomionej przez Ministerstwo Cyfryzacji we współpracy z Ministerstwem Spraw Wewnętrznych i Administracji, e-usłudze można zameldować się zarówno na pobyt stały, jak i czasowy” – poinformowało Ministerstwo Cyfryzacji.

Aby korzystać z uproszczonego meldunku należy stworzyć profil zaufany na stronie www.obywatel.gov.pl. Najprostszym sposobem uzyskania Profilu Zaufanego jest skorzystanie z bankowości elektronicznej, ale na razie tylko sześć banków oferuje taką możliwość – PKO BP (także Inteligo), Bank Pekao, BZ WBK, ING Bank Śląski, mBank i Bank Millennium.

Jak poinformował portal Wirtualna Polska założenie Profilu Zaufanego umożliwia także Poczta Polska poprzez internetową platformę Envelo, co oznacza, że klienci innych banków także mogą uniknąć wizyty w urzędzie skarbowym czy w placówce Poczty Polskiej.

Jeśli mamy już Profil Zaufany, logujemy się na stronie obywatel.gov.pl i wybieramy opcję „meldunek”.

Kolejny krok to zaznaczenie, czy chodzi o zameldowanie na pobyt stały lub czasowy, zameldowanie dziecka, czy może skorzystanie z pełnomocnictwa do zameldowania innej osoby.

Daj nam znać!

Przypominamy, że całodobowo wysyłać nam możecie zdjęcia, filmy oraz informacje, właśnie poprzez e-mail, jak również przez „Szybki Kontakt – klikając tutaj”. Całodobowo czekamy także na zgłoszenia od naszych Czytelników pod numerem telefonu +48 668 054 444

Red.

Komentarze