W piątek wielki test mostu. W teście weźmie udział ponad 30 pojazdów! W piątek rano, 15 grudnia br., odbędzie się próba obciążeniowa rekordowego mostu pod Ostródą. Do tego celu wykorzystanych zostanie około 1200 ton ładunku umieszczonego na ponad 30 pojazdach.

Jeśli próba przebiegnie pomyślnie, w przyszłym tygodniu, jeszcze przed świętami Bożego Narodzenia, jedna jezdnia zostanie oddana do ruchu. Jedna, bo ze względu na złe warunki atmosferyczne, na drugiej części mostu nie wykonano jeszcze wszystkich prac wykończeniowych – mają dobiec końca prawdopodobnie wczesną wiosną.

Pod Ostródą, w ciągu drogi ekspresowej S7 i drogi krajowej nr 16, już niemal gotowy jest most z najdłuższym przęsłem w Europie wśród obiektów extradosed. Czteroprzęsłową przeprawę o rozpiętości przęseł wynoszącej 132,5 + 206 + 206 + 132,5 m buduje firma Budimex. Dwa przęsła środkowe mają rozpiętość po 206 m. To oznacza, że pobity został rekord Europy z Kwidzyna z 2013 r. – tamtejsze przęsło ma 204 m długości.

Najwyższy punkt to środkowa podpora: łącznie z pylonem to około 60 m nad poziomem terenu, ponadto do budowy wykorzystano liny, które – gdyby rozłożyć je w linii prostej – miałyby około 500 km.

Obiekt znajduje się nad głęboką rynną polodowcową jeziora Morliny, przez którą płynie Ornowska Struga. Przewidziano na nim po dwa pasy ruchu w każdą stronę plus pas awaryjny. Koszt budowy tego mostu to prawie 150 mln zł.

W ciągu całej obwodnicy Ostródy zaplanowano w sumie 15 mostów – w tym cztery na DK16, a 11 na S7. Druga co do wielkości przeprawa to łukowy obiekt nad Drwęcą i jej doliną, o długości 561 m. Kolejny, również łukowy, to most nad Kanałem Pauzeńskim o długości 343 m. Z kolei 108 m to długość obiektu nad akwenem znajdującym się na terenie ogródków działkowych „Nenufar”.

W przypadku obiektu nad Kanałem Pauzeńskim również trwają prace wykończeniowe. Większość z pozostałych obiektów udostępniono już kierowcom – co prawda ruch odbywa się na zasadzie tymczasowej organizacji, ale za to prowadzący pojazdy korzystają z pełnej szerokości przepraw.

Źródło: inzynieria.com

Komentarze