Bank ostrzega przed oszustami. Nowa metoda jest banalna, a liczba oszukanych rośnie! Oszuści próbują wyłudzić dane podając się za pracownika banku lub kancelarii prawnej. Nie podawaj swoich danych do logowania – oszuści mogliby je wykorzystać, aby włamać się na Twoje konto!

„Oszust dzwoni, podając się za pracownika banku lub kancelarii prawnej. W trakcie rozmowy prosi o podanie loginu i hasła do bankowości internetowej. Następnie prosi o podanie kodu SMS. Na podstawie tych danych oszust może zmienić w bankowości numer telefonu do autoryzacji transakcji. Od tej chwili kody SMS będą wysyłane na telefon przestępcy. Oszust może przelać pieniądze na konta w innych bankach.” – ostrzega ING Bank Śląski.

Pamiętaj o podstawowych zasadach bezpieczeństwa:

– Nigdy nie wymagamy podawania loginu i pełnego hasła do bankowości. Dotyczy to również kodu SMS – chyba, że to Ty dzwonisz do banku i jest to kod uwierzytelniający

– Nie prosimy Cię o zmianę, ani nie wysyłamy Ci nowych danych logowania

– Nie wysyłamy maili z prośbą o zalogowanie lub podanie danych prywatnych np. numeru telefonu do autoryzacji transakcji

Daj nam znać!

Przypominamy, że całodobowo wysyłać nam możecie zdjęcia, filmy oraz informacje, właśnie poprzez e-mail, jak również przez „Szybki Kontakt – klikając tutaj”. Całodobowo czekamy także na zgłoszenia od naszych Czytelników pod numerem telefonu +48 668 054 444

Redakcja

Komentarze