SuperPKS Elbląg - luksusowa podróż w niskiej cenie

SuperPKS Elbląg. Dawne Pekaesy chcą pokonać Polskiego Busa jego własną bronią. Szkocki przewoźnik musi stawić czoła Pekaesom, które wprowadzają szereg nowości w swojej ofercie – elastyczne ceny biletów i luksus, a przy tym manifestują narodowe pochodzenie. Elbląg w tych zmianach ma istotne znaczenie.

Właściciel Polskiego Busa Brian Souter przeciera pewnie oczy ze zdumienia. Dawne Pekaesy nie chcą być już chłopcami do bicia. Inwestują w nowy tabor i kopiują agresywną politykę cenową. Właśnie zaczyna się rynkowe pospolite ruszenie na Polskiego Busa. – czytamy na łamach Forsal.pl

W tym tygodniu PKS Polonus, polski przewoźnik autokarowy kontrolowany przez Skarb Państwa, wprowadza możliwość wyboru i rezerwacji miejsc. To wygoda – przy zakupie online pasażerowie będą widzieli rozkład wolnych foteli na pokładzie (jak przy odprawie lotniczej). To będzie przewaga konkurencyjna nad Polskim Busem, gdzie miejsce trzeba sobie wywalczyć. W części miast już działają tzw. bilety na SMS. Kupujący bilet online, otrzymuje specjalny kod SMS-em, który upoważnia go odbycia podróży Pekasem.

– Online pasażer dostaje możliwość bezpłatnej zmiany daty albo godziny podróży. Będzie to możliwe nawet na godzinę przed wyjazdem, bez ponoszenia opłaty manipulacyjnej, którą pobierają inni przewoźnicy – zwraca uwagę Andrzej Padziński, dyrektor sprzedaży w PKS Polonus.

Oprócz tego PKS Polonus kusi cenami, np. 50-proc. zniżką na bilet powrotny kupiony przez internet, kodami rabatowym na wybranych liniach i pulami biletów po 5, 10 i 15 zł.

Muskuły pręży Mobilis. W ramach tej grupy funkcjonuje dziesięć różnych Pekaesów oferujących przewozy dalekobieżne m.in. nowymi autobusami Scania. Od Polskiego Busa zaczerpnął dynamiczną taryfę, która zmienia się w zależności od popytu. – Na cenę biletów wpływają m.in. data zakupu (im wcześniej, tym taniej) i obłożenie autobusu. Ceny zaczynają się od 5 zł – podkreśla Paweł Natkowski, członek zarządu Mobilisa.

Przewoźnik twierdzi, że jego przewagą nad Polskim Busem jest obsługa różnych segmentów – dalekobieżnego i lokalnego. Przykład: z Dworca Zachodniego w Warszawie jest w stanie dowieźć pasażerów bezpośrednio nie tylko do Olsztyna (na pokładzie autokarów PKS), ale dzięki wygodnej przesiadce do Mobilis Express również do mniejszych miast w regionie, takich jak Elbląg.

Z kolei spółka Plus Bus wręcz posługuje się w korespondencji logo z napisem „Polska firma – nie tylko z nazwy”, co jest ewidentną biznesową zaczepką wobec szkockiego Polskiego Busa. Jak podkreśla, Polski Bus nie jest jej bezpośrednią konkurencją. Ale zgadza się do niego porównywać. – Jako pierwsza firma na rynku, a na pewno przed Polskim Busem, wprowadziliśmy system informowania pasażerów o opóźnieniach za pomocą SMS-ów – podkreśla Patryk Sawicki, szef sprzedaży Plus Busa.

SuperPKS Elbląg – nasz powód do dumy

SuperPKS - wizualizacja 1Rękawicą rzuconą Polskiemu Busowi jest nowy projekt SuperPKS. Charakterystyczne żółto-czarne autobusy jeżdżą na razie na trasie Warszawa–Gdańsk. Pasażerowie mają możliwość zakupu biletów przez internet – a jakże – „już od 1 zł”. Za tym przedsięwzięciem stoi Teroplan, polska firma z branży IT, która udostępnia i utrzymuje wspólny system sprzedaży biletów. Pomysł jest taki, żeby zintegrować pod jednym szyldem wielu polskich przewoźników i odegrać się na Polskim Busie.

Barierą wejścia do SuperPKS jest nowoczesny tabor. Sugerowane są pojazdy Scanii. Ta firma ma specjalną ofertę sprzedaży, leasingu albo wypożyczenia pojazdów operatorom SuperPKS. Na razie jest jeden – PKS Elbląg. Podobno niedługo poznamy kolejnych.

Najważniejsza różnica SuperPKS podkreślana w porównaniach z Polskim Busem? – Jest to polska marka, za którą stoją polscy przewoźnicy. Poza tym linie SuperPKS będą łączyć ze sobą nie tylko największe miasta, lecz także powiatowe z wojewódzkimi – taką odpowiedź otrzymaliśmy od Teroplanu.

Polski Bus odpowiada w swoim stylu. – Konkurencja jest pożądana na każdym rynku. Bez niej niemożliwy byłby postęp – mówi Piotr Pogonowski, dyrektor marketingu w PolskiBus.com.

SuperPKS

Super jakość odpowiadająca nowym standardom podróży tworzonym przez najlepszych przewoźników. SuperPKS, wychodząc naprzeciw potrzebom coraz bardziej wymagających podróżnych, oferuje im pełen komfort jazdy w nowoczesnych autobusach.

Charakterystyczna linia autobusów Scania Touring HD i odważny design marki SuperPKS sugerują dynamikę, wysoką jakość obsługi i super technologię.

Wyposażenie autobusów:

– Wi-Fi
– Dwustrefowa klimatyzacja
– Toaleta
– Przyciemniane szyby
– Fotele wyposażone w pasy bezpieczeństwa z uchylnymi oparciami
– Podnóżki, siatki na prasę, uchwyty na kubki
– Indywidualne nawiewy i oświetlenie

Przewoźnikiem obsługującym nowoczesną markę jest PKS w Elblągu Sp. z o.o. – co dla nas może być powodem do dumy.

Więcej informacji o połączeniach na trasie Gdańsk – Elbląg – Warszawa, oraz rezerwacja biletów online, znajduje się na stronie przewoźnika http://www.superpks.pl/

SuperPKS - wizualizacja 2

Źródło: Forsal/ExpressElblag

Komentarze